۳۰ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84116423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازو کارهای لازم برای اجرای محدودیت‌های کرونایی باید فراهم شود

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: برای اجرای محدودیتهای کرونایی پیش رو، ساختار و سازوکار زیربنایی این کار باید فراهم و بر این مبنا در تمامی مبادی شهرها ابزار کنترلی تعبیه شود.

حجت الاسلام محسن کرمی شامگاه پنجشنبه در جلسه تبیین طرح شهید قاسم سلیمانی و طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت هایی کرونایی افزود: بر این اساس با آغاز محدودیت ترددها بخشی از این کار بصورت فیزیکی انجام می شود و برای بخشی دیگر ورودی شهرها باید مجهز به دوربین باشد.

 این مسؤول ادامه داد: تا کنون چنین کاری انجام نگرفته که دستگاههای متولی امر باید در این راستا تدبیری بیندیشند تا در مدت تعیین شده ۲ هفته ای این بیماری مدیریت و آثار آن پس از یکماه نمود داشته باشد.

وی اظهار داشت: بر این مبنا در ضمانت اجرایی این طرح هنوز مشکلات و نوعی بلاتکلیفی وجود دارد که باید مدنظر قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب زنجان ادامه داد: بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی جواب تست روزانه حداقل ۵۰۰ نفر مثبت سرپایی تشخیص داده می شود که اگر همین جامعه هدف بخواهند به قرنطینه و یا فضای ایزوله منتقل شوند، ۵۰  تا ۸۰ درصد آنان مقاومت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در این خصوص قانونی پیش بینی نشده و از طرفی دوره جدید مجلس شورای اسلامی آغاز بکار کرده با توجه به شیوع بیمار ی کرونا حتی یک قانون را در این خصوص تصویب نکرده است تا مشخص شود در یک بازه زمانی مشخص هر فردی بنا به تشخیص مقام درمانی نیاز به بستری داشت، چه کارهای باید برای اطمینان از انجام این کار صورت گیرد.

حجت الاسلام کرمی افزود: هم اکنون هم تعداد فوتی ها و هم شمار مبتلایان کرونایی روند تصاعدی یافته و در این میان در اجرای این محدودیت ها،  ماموران انتظامی یا بهداشتی را نباید در وسط راه بدلیل نبود ضمانت اجرایی قانونی بلاتکلیف گذاشت.

 دادستان عمومی و انقلاب زنجان در ادامه به لزوم توجه به درمان های سنتی بیماری کرونایی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کرونا به این مهم تاکید کردند که از درمان سنتی نباید غافل بود و از ظرفیت های موجود این بخش باید به نحو مطلوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای کنترل بیماری در فضای عمومی به ویژه مکان های شلوغ دالان های ضدعفونی ایجاد شود گفت: در این راستا در فروشگاههای زنجیره ای باید فضاهایی برای ایزوله شدن ایجاد کرد تا احتمال ابتلا کاهش یابد.

این مسؤول با بیان اینکه داخل بیمارستان های شهر وضعیت نامطلوبی دارد، ادامه داد: هم اکنون کادر درمان پس از ۹ ماه فعالیت شبانه روزی مبارزه با  کرونا خسته شده و به دلیل مشاهده وضعیت ناگوار با مشکلات روحی مواجه شده اند.

وی اظهار داشت: بر این اساس برای تقویت روحی بیماران، کمک به کادر درمان و بخش خدماتی می توان از مشارکت های مردمی نظیر بسیج، هیات های مذهبی کمک گرفت تا  نسبت به خدمات لازم مبادرت کنند.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: انجام خدمات مورد نیاز بیماران با بهره گیری از مشارکت های مردمی می تواند روحیه بخش باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha