۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84114689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ برنامه هفته بسیج در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: همزمان با آغاز هفته بسیچ ۲ هزار و ۶۰۸ عنوان برنامه متنوع و متعدد در سطح این استان برگزار می‌شود.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی روز چهارشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های بسیج این استان در سالن جلسات ولایت سپاه زنجان برگزار شد با تاکید براینکه در هفته بسیج، تنها قطره ای از فعالیت های بیکران بسیج، بیان می شود، افزود: این برنامه‌ها در قالب ۹۰ عنوان برنامه از روز جمعه /۳۰ آبان ماه/ نخستین روز از هفته بسیج، برگزار خواهد شد.

ویاظهار داشت: غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای پویش نذر خون، تجلیل از مدافعان سلامت، اجرای پویش سلیمانی ها، حضور گروه های امر به معروف و نهی از منکر در باب تذکر  رعایت ضوابط بهداشتی، آئین رونمایی از کتب دفاع مقدس، بازدید مسوؤلان ادارات و فرماندهان از پایگاه های بسیج، رژه موتورسواران، جشنواره مجازی علم و فناوری، رزمایش فرهنگی و اجتماعی خدمات مومنانه، اجرای طرح میز خدمت، رزمایش طرح ثامن،   مسابقات ورزشی، افتتاح طره های عمرانی محرومیت زدایی، اعزام منتخبین به جشنواره مالک اشتر، طرح صنعت یار، طرح جواد الائمه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و معاینه و ویزیت رایگان بیماران، ازجمله برنامه های هفته بسیج زنجان است.

طهماسبی، شعار هفته بسیج امسال را "بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین" ذکر کرد و افزود: رویکرد محوری برنامه های بسیج نهضت خدمت خالصانه و مومنانه است و پنج آذر ماه نیز در ششمین روز از هفته بسیج، بسته های معیشتی در میان نیازمندان شناسایی شده توزیع خواهد شد.  

وی، تعداد پروژه های عمرانی مختلف ازجمله آبرسانی، کشاورزی، خانه عالم و خانه های محروم، قابل افتتاح در طول هفته بسیج زنجان را  ۴۲ فقره اعلام کرد و با بیان اینکه بسیج همواره در عرصه های مختلف پای کار بوده و است، اظهار داشت: بزرگترین خدمت بسیج در دوران دفاع مقدس، دفاع از قرآن،  اسلام و انقلاب اسلامی بود و هشت سال در مقابل گردنکشان عالم که تلاش داشتند قرآن و اسلام را از میان بردارند ایستاد و در نهایت این نیروی عظیم مردمی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم و پلید خودشان ناکام گذاشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید براینکه کارها و اقدامات بسیج همواره برای دشمنان بیم آفرین و برای دوستان امید آفرین بوده است، گفت: هرجا گره و مشکلی باشد، بسیج با جدیت ورود پیدا می کند.

طهماسبی با بیان اینکه کارهای ارزنده بسیج بر هیچکس پوشیده نبوده و نیست، افزود: بسیج پس از پایان جنگ تحمیلی و نابرابر نیز در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و محرومیت زدایی،  وارد صحنه شد و تاکنون نیز کارهای بزرگی را در این راستا انجام داده است.

وی تصریح کرد: تبیین تاریخچه و فلسفه وجودی بسیج، تبیین و نمایش مکتب مقاومت، امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تمرکز بر ابتکارات و خلاقیت های بسیج، تبیین و تبلغ خدمات جهادی بسیج، تمرکز بر اهداف فرهنگی و تمدن ساز بسیج و اطلاع رسانی از خدمات بسیج، از اصول و سیاست های ما در هفته بسیج است.

طهماسبی در بخشی از سخنان خود به تلاش دشمنان در حوزه های فرهنگی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آنان در تلاش هستند با توسل به ترفندهای مختلف بر واژه های فرهنگی کشور دست ببرند بنابرین نباید به آنان فرصت دهیم به الگوها و واژه های فرهنگی ما رسوخ پیدا کنند.  

وی همچین به برگزاری کنگره شهدای زنجان اشاره کرد و افزود: در این راستا قریب ۲۵ کمیته مختلف تخصصی شکل گرفته است و تا به امروز نیز کارهای زیادی در راستای برگزاری هرچه بهتر و موفق تر این رویداد فرهنگی مهم و اثربخش، صورت گرفته است.

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha