۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84114550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فردا عضویت در کتابخانه‌های عمومی مهاباد رایگان است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان فردا (۲۹ آبان) به مناسب هفته کتاب به صورت رایگان و مجازی انجام می‌شود.

چیا قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار این فرصت برای علاقمندان ایجاد شده تا به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شوند.

وی ادامه: با توجه به شرایط مقابله با کرونا علاقمندان می‌توانند برای عضویت کد ملی خود را به سامانه ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال و از خدمات و امکانات کتابخانه‌ها بهره‌مند شوند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بیان داشت: قبل از این نیز علاقمندان در روز ۲۴ آبان ماه سال جاری برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های مهاباد جهت عضویت اقدام کرده بودند.

قادری با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتابخوانی امسال به صورت مجازی برگزار شده است، اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی امسال برنامه‌های نقد کتاب، معرفی کتاب، آموزش کاردستی و مسابقه نقاشی و نشست‌های کتابخوانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی مردم به صورت مجازی از طریق برنامه های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۱ هزار جلد کتاب در قالب ۵۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

قادری با اشاره به اینکه هفت کتابخانه در قالب سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی در مهاباد فعال است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در قالب ۶۸ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ الی ۳۰ آبان در سراسر کشور با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مسابقات کتابخوانی همراه است.

شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است؛ این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

سرانه فضای مطالعه در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha