۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84112990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ حادثه مربوط به گاز در کردستان روی داد

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۰۱
کد خبر: 84112990
۳۳ حادثه مربوط به گاز در کردستان روی داد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ حادثه مربوط به انفجار گاز و خفگی ناشی از استنشاق مونواکسیدکرین در استان روی داده است که بر اثر آن چهار نفر جان خود را از دست دادند.

هوشنگ اولی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از چهار نفر فوت شده ۲ نفر بر اثر آتش‌سوزی و انفجار ناشی از اتفاقات گاز طبیعی و ۲ تن هم بخاطر استنشاق گاز مونواکسید کربن دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند که بیشترین این حوادث در فصل بهار و تابستان روی داده است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ حادثه مربوط به گاز در روستاها و ۲۱ مورد در شهرها روی داد، اضافه کرد: از ۳۳ حادثه به وجود آمده، ۳۰ مورد انفجار و آتش‌سوزی ناشی از سهل‌انگاری در استفاده از وسایل گازسوز و سه حادثه هم مربوط به گازگرفتگی بود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان عدم آگاهی و استفاده نادرست از وسایل گازسوز را مهمترین عامل بروز این اتفاقات عنوان کرد و یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد موارد خفگی ناشی از استفاده از دودکش نامناسب و مسدود شدن است.

اولی‌زاده با بیان اینکه مسیر دودکش باید از داخل دیوار عبور کرده باشد، گفت: دودکش باید یک متر از کف پشت بام ارتفاع داشته باشد و حتما از کلاهک اچ (H) مانند برای آن استفاده شود.

وی اظهار داشت: مهار نکردن شلنگ وسایل گازسوز به وسیله بست فلزی، غیراستاندارد بودن شلنگ، عدم استفاده از درپوش مناسب برای مسدود کردن شیرهای گاز، از دلایل بروز انفجار و آتش سوزی است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز کردستان بر لزوم عدم استفاده از سه راهی برنجی برای وسایل گازسوز تاکید کرد و افزود: طول شلنگ مورد استفاده برای بخاری و وسایل گازسوز باید حداکثر ۱۲۰ سانتیمتر و سه لایه باشد.

اولی‌زاده یادآور شد: برای خارج شدن گاز منواکسیدکربن از فضای منازل مسکونی باید از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل کرده و از لوله بخاری فولادی استفاده شود چرا که بکارگیری لوله‌های فنری مرگ آفرین است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد بوده و در جمعیت روستایی ۹۳ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha