استاندار کردستان: عبور از بحران فعلی جز با همراهی مردم مُیسر نیست

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با بیان اینکه تنها راه نجات از ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی است، گفت: بیماری کووید۱۹ زندگی اجتماعی مردم را بشدت تحت تاثیر قرار داده و عبور از بحران کنونی جز با همراهی و مشارکت همه جانبه مردم مُیسر نیست.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در جلسه قرارگاە عملیاتی ستاد ملی مبارزە با کرونا که با حضور وزرای کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: تصمیم‌ها و پیگیری اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بطور قطع به نفع خود مردم است و آنان باید بیش از قبل با دستگاه‌های مربوطه در این راستا همکاری کنند.

وی اضافه کرد: از شنبه هفته آینده (اول آذر ماه) دستورالعمل‌های جدیدی برای مقابله با افزایش شیوع این ویروس با توجه به وضعیت هر شهرستان ابلاغ و اعمال خواهد شد و نیاز است مردم در این زمینه مشارکت بیشتری نسبت به قبل داشته باشند.

استاندار کردستان از تلاش دستگاه‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی در مقابله با این ویروس تقدیر کرد و افزود: امیدواریم با جدیت بیشتر و با اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی، شاهد کاهش شیوع کرونا در استان و کشور باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم در این جلسه از اعمال محدودیت‌های جدید از شنبه هفته آینده در استان خبر داد و یادآور شد: به فرمانداران اختیار داده شده تا با توجه به وضعیت هر شهرستان، نسبت به اعمال و اجرای محدودیت‌ها اقدام کنند.

محمدابراهیم زارعی به افزایش آمار مبتلایان و مراجعات آنها به مراکز بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: کادر درمانی با همه توان در حال خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید۱۹ است و باید برای کمک به ایشان هم که شده همه مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: هفته آینده محدودیت‌های جدید که شامل ممنوعیت‌های ترافیکی و فعالیت گروه‌های مختلف شغلی است با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی می‌شود که قبل از آن چگونگی اجرای برنامه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده انتظامی کردستان هم با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار و  شهرها دریغ نمی‌کنیم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ پرونده کشفیات لوازم بهداشتی، گرانفروشی و احتکار در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

سردار علی آزادی به کشف ۵۰۰ هزار عدد ماسک قاچاق در این مدت خبر داد و افزود:  بیش از ۴۳ هزار جفت دستکش، ۳۲ هزار لباس یکبار مصرف پزشکی و انواع محلول به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان کشف شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۵ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۵۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۵۴۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶۲ هزار و ۶۸ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون ۵۵۸ هزار و ۸۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۰۵ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

با فوت ۴۵۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۳ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۵۴ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز  بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha