۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 84110676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دیواندره اهدا شد

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹
کد خبر: 84110676
۳۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دیواندره اهدا شد

سنندج - ایرنا - رییس کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، ۳۰۰ جلد کتاب از سوی فرمانداری این شهرستان به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال خریداری و به این کتابخانه‌ اهدا شد.

محمد فلاح روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: این کتاب‌ها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اهدا شده و می‌تواند کمبود کتاب را در زمینه‌های مختلف تا حدودی جبران کند.

وی اضافه کرد: کتاب‌های اهدایی پس از تایید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه‌ عمومی قرار گرفت تا علاقمندان بتوانند از آنها به نحو احسن استفاده کنند.

رییس کتابخانه عمومی شهید بهشتی دیواندره به موضوعات مختلف این کتاب‌ها اشاره کرد و افزود: موضوعات این کتاب‌ها شامل کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت، فرهنگی، اقتصادی، سیاست و داستان و رمان است.

وی یادآور شد: هم‌ اکنون بیش از ۲۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی دیواندره موجود است و علاقمندان می‌توانند با حضور در این مراکز فرهنگی (البته بدلیل شرایط کرونایی فعلا امکان حضور اعضا در این اماکن نیست) از آنها بهره‌مند شوند.

فلاح تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر کتاب‌های اهدایی توسط کتابخانه ملی، تعداد ۵۰۰ جلد کتاب دیگر نیز توسط خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه‌ عمومی شهید بهشتی دیواندره اهدا شده است.

وی با بیان اینکه بدلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود، گفت:  یک هزار و ۵۰۰ عضو فعال کتابخانه در شهرستان داریم که از امکانات و کتب موجود استفاده می‌کنند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در۸۵کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.

۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتاب نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha