تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و ثبت بالاترین فوتی‌ روزانه کرونا

ایلام - ایرنا - کرونا طی هفته گذشته به تاخت و تاز خود در استان ایلام ادامه داد و تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها، ۲ رقمی شدن تعداد فوتی‌ها، افزایش تعداد شهرستان‌های سیاه، ابتلای یک چهارم کارمندان و کاهش ساعت کار ادارات و بانک‌ها را در پی داشت.

به گزارش ایرنا، با توجه به قرار گرفتن چهار شهرستان در وضعیت بحرانی و سیاه و ابتلای ۶ هزار نفر از کارمندان این استان به کرونا بنا بر دستور استاندار ایلام ساعت کار ادارات و بانک‌های شهرستان‌های ایلام، ایوان، چرداول و دره‌شهر کاهش یافت و فعالیت بانک‌ها در روزهای پنجشنبه برای دومین هفته متوالی تعطیل شد.

روند افزایشی و نگران‌کننده ابتلا، بستری و فوتی کرونا در استان ایلام این هفته نیز ادامه یافت بر این اساس محدودیت‌های کرونایی برای اصناف در گروه‌های شغلی ۲ و سه و چهار متناسب با وضعیت در شهرستان‌های مختلف اعمال شد.

هفته گذشته علاوه بر افزایش صعودی تعداد مبتلایان و بستری‌ها، تعداد فوتی‌های استان ۲ رقمی شد و در یک روز ۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، همچنین تنها در یک روز ۱۴ بیمار کرونا جان باختند و بالاترین آمار روزانه فوتی کرونا در این استان ثبت شد.

افتتاح ۱۷ واحد آموزشی از طریق ویدیوکنفرانس با حضور رییس‌جمهوری، درگذشت نماینده سابق ایلام در مجلس شورای اسلامی، افتتاح کارگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی و تکمیل شدن واحد الفین شرکت پتروشیمی ایلام از دیگر اخبار مهم هفته گذشته است.

ظرفیت کرونای بیمارستاهای ایلام تکمیل شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ظرفیت بیمارستان‌های دولتی این استان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است و بیمارستان‌های خصوصی حاضر به همکاری در این زمینه نشدند.

دکتر محمد کریمیان افزود: با توجه به افزایش تعداد بستری‌های کرونا اکنون بیمارستان‌ها به حداکثر ظرفیت رسیده‌اند و اگر کمکی در این زمینه نشود برای بستری بیماران جدید با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت تمامی بیمارستان‌های دولتی برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است، یادآور شد: بیمارستان‌های خصوصی به جز بیمارستان زاگرس در این زمینه همکاری زیادی نداشته‌اند و این بیمارستان، بیماران قلب و داخلی را به نرخ دولتی پذیرش می‌کند.

شهرستان‌های سیاه کرونا در ایلام به چهار مورد افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و با اضافه شدن شهرستان دره شهر، تعداد شهرستان های بحرانی و سیاه کرونا در این استان به چهار مورد افزایش یافت.

دکتر کریمیان اظهار داشت: هم اکنون از مجموع ۱۱ شهرستان استان، چهار شهرستان ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت سیاه قرار دارند.

وی یادآور شد: مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

فوتی‌های روزانه کرونا در ایلام ۲ رقمی شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به ۲ رقمی شدن آمار فوتی‌های روزانه کرونا در این استان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر کریمیان اظهار داشت: مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان تا این لحظه ۴۴۱ نفر است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان ثبت شد و تعداد کل مبتلایان از ۱۷ هزار و ۹۴۸ نفر به ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر افزایش یافت.

بالاترین آمار روزانه فوتی کرونا در ایلام ثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار کرونا در این استان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: بالاترین آمار روزانه فوتی کرونا از زمان شیوع تا کنون ثبت شد.

دکتر کریمیان اظهار داشت: با ثبت این تعداد فوتی جدید، مجموع فوتی‌های کرونا تا این لحظه در استان ایلام ۴۵۵ نفر است.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته همچنین ۲۲۴ ابتلای جدید کرونا در استان ثبت شد و تعداد مبتلایان از ۱۸ هزار و ۴۸۳ نفر به ۱۸ هزار و ۷۰۷ نفر رسید.

مردم و مسوولان محدودیت‌های کرونا را جدی بگیرند

استاندار ایلام از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بازاریان و مردم خواست: محدودیت‌های کرونایی را به منظور فروکش کردن نسبی این بیماری در استان جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها و رعایت بیشتر مردم در عمل به دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده شاهد تعدیل وضعیت کرونا در استان باشیم.

آبدانان پایین‌ترین درصد رعایت پروتکل‌های کرونا در ایلام را دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: شهرستان آبدانان پایین‌ترین درصد رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی کرونا را در سطح استان را دارد.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز  شنبه در نشست استانی ستاد کرونا افزود: اکنون میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان آبدانان ۴۰ درصد است که پایین ترین سطح نسبت به سایر شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس بررسی های به عمل آمده شهرستان های بدره، سیروان و دهلران با ۸۰ درصد بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی را در استان دارند.

مهمترین امر به معروف تشویق مردم به رعایت پروتکل‌های کروناست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مهمترین امر به معروف و نهی از منکر انجام کارهای فرهنگی در زمینه جلوگیری از تجمعات و تشویق به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی آحاد جامعه، توسط فرهیختگان استان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با روسای دانشگاه های ایلام اظهار داشت: باتوجه به گسترش همه جانبه کرونا در مقطع کنونی موضوع نجات جان انسان ها برای همگان از  اهمیت زیادی برخوردار است ، بنابراین مسوولان و البته مردم باید با تمام توان و ظرفیت های موجود و با کمترین آزمون و خطا در زمینه مهار کرونا پیش بروند.

محدودیت های کرونا و کاهش ساعت کار ادارات ایلام تمدید شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: محدودیت های کرونا و کاهش ساعت کار ادارات و بانک های این استان در شهرستان های سیاه و بحرانی در پی تشدید وضعیت بیماری به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

محمد نوذری روز جمعه در خصوص محدودیت های کرونا اظهار داشت: ادارات و بانک ها در شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر با وضعیت سیاه و بحرانی حداکثر با ظرفیت ۵۰ درصد کارکنان فعالیت می کنند و ساعت کاری به استثنای دستگاه های خدمات رسان تا ساعت ۱۲ ظهر تعیین می شود.

استاندار: یک چهارم کارمندان ایلام به کرونا مبتلا شده‌اند

استاندار ایلام گفت: یک چهارم کارمندان دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف این استان به کرونا مبتلا شده‌اند و تداوم این وضعیت نگران‌کننده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان ایلام اظهار داشت: حدود شش هزار نفر از کارمندان استان به کرونا مبتلا شده‌اند و استان حال و روز خوبی ندارد.

وی تاکید کرد: در مناطق بحرانی و سیاه استان حضور کارمندان با ۵۰ درصد و تا ساعت ۱۲ است و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و علایم هم باید به دورکاری بروند.

فعالیت کارگاه تولید اکسیژن با ۱۰۰ درصد توان در ایلام

تولید اکسیژن یکی از نیازهای ضروری و حیاتی در درمان بیماران مبتلا به کرونا بوده به طوری که برخی از بیماران به دلیل درگیر شدن ریه‌هایشان نیاز به تنفس مصنوعی دارند و از این رو تامین اکسیژن مورد نیاز آنان روند درمان بیماران را تسریع و بسیاری را از مرگ نجات می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام امروز سه شنبه با حضور جمعی از خبرنگاران تور خبری جهت بازدید از واحد تولیدی اکسیژن ساز مستقر در شهرک صنعتی ایلام برگزار و خبرنگاران از نزدیک در جریان‌ تولید این واحد تولیدی قرار گرفتند.

۸۰۵ واحد متخلف از محدودیت‌های کرونا در ایلام پلمب شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بر اساس گزارش گشت های مشترک شهرستان های سراسر استان در پی اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی برخی گروه های شغلی در طول هفته دوم آبان ماه ۸۰۵ واحد متخلف پلمب شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بازرسی های انجام گرفته در شهرستان های با وضعیت سیاه، قرمز و نارنجی استان در مجموع این تعداد واحد پلمب شدند.

نماینده سابق ایلام به همرزمان شهیدش پیوست

عمران علیمحمدی نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و از رزمندگان دفاع مقدس صبح امروز جمعه ۲۳ آبانماه در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش ایرنا، وی پس از چندین روز بستری در بخش مراقبت های ویژه به علت عارضه های ناشی از حضور در جبهه های جنگ و در اثر ابتلا به کرونا پس از طی یک دوره چند روزه مبارزه با این بیماری دار فانی را وداع گفت.

استاندار: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام آماده افتتاح شد

استاندار ایلام گفت: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام با تلاش تمامی عوامل آماده افتتاح شده است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: بر اساس اعلام مدیرعامل پتروشیمی ایلام بعد از سال ها چشم انتظاری این واحد موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد در غرب کشور آماده افتتاح شده است.

وی یادآور شد: این یک خبر خوشحال کننده و امید بخش برای استان است چراکه این واحد مهمترین واحد فرآیندی و ورودی اصلی خوراک مجتمع به شمار می‌آید و نویدبخش تولید پایدار، ایجاد اشتغال، رونق و توسعه صنعتی در استان خواهد شد.

۱۷ فضای آموزشی ایلام با حضور رییس جمهوری افتتاح شد

۱۷ فضای آموزشی با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال در استان ایلام به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تعداد فضای آموزشی از مجموع یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی کشور است که به صورت سراسری با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس به صورت همزمان مورد بهره‌برداری گرفت.

۱۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین برای ساخت این مدارس هزینه شده است.

این تعداد مدرسه در قالب ۸۰ کلاس درس در مناطق مختلف شهری و روستایی استان احداث شده‌اند.

استاندار: دولت چهار هزار میلیارد ریال به شهرداری های ایلام کمک کرده است

استاندار ایلام گفت: دولت تدبیر و امید در طول سال های اخیر حدود چهار هزار میلیارد ریال به شهرداری های این استان پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر سه شنبه در نشست شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان شهرداران را کلیدداران شهر عنوان و اظهار داشت: شهرداران وظایف بسیار خوبی در ارتباط با مدیریت شهر دارند و در این راستا مدیران نیز باید با شهرداران و شورای شهرها همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار: چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی در ایلام احداث می شود

استاندار ایلام گفت: بنیادها و نهادهای کشوری چهار هزار و ۴۶۰ واحد مسکونی را در این استان احداث خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی عصر یکشنبه در دیدار علی اکبر مهرابیان رییس هیات مدیره مرکز عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: امروز استان درگیر مبارزه با کرونا است و در این شرایط خواستار کمک و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ویژه در خرید دستگاه های اکسیژن ساز هستیم.

۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله هزینه شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طی ۲.۵ سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه دسترسی به بازارچه مرزی چنگوله در شهرستان مهران هزینه شده است.

احمد کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه بازارچه های مرزی در توسعه صادرات و مراودات تجاری و اقتصادی از تاثیرگذارترین نقاط به شمار می روند و با توجه به موقعیت استان ایلام و دارا بودن ۴۳۰ کیلومتر مرز با کشور عراق باید از این مزیت برای رونق بازرگانی مرزی بهره گرفت.

وی با اشاره به عزم دولت برای افزایش مرزهای رسمی با کشور عراق در حوزه استان ایلام، افزود: مرز چنگوله از این نقاط است که تلاش شده است امکانات زیرساختی مورد نیاز برای گسترش مراودات تجاری ایجاد شود که راه مناسب از اصلی ترین پیش نیازهای این موضوع است.

۴۳.۸۷ درصد زنان ایلامی اضافه وزن و چاقی دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در آخرین بررسی انجام گرفته در بین زنانی که در سطح استان از نظر الگوی تغذیه و شاخص های تن سنجی مورد ارزیابی قرار گرفته اند، ۴۳.۸۷ درصد چاقی و اضافه وزن دارند.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس ۱۶.۳۶ درصد زنان ایلامی مبتلا به اضافه وزن، ۹.۳۹ درصد مبتلا به چاقی و ۱۸.۰۳ درصد مبتلا به چاقی شکمی بوده‌اند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۴۹.۷ درصد مجموع مرگ‌های استان در گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ سال مربوط به زنان بوده است.

۴۹ راس دام سبک در دهلران بر اثر صاعقه تلف شدند

فرمانده انتظامی دهلران گفت: بر اثر صاعقه ۴۹ راس دام سبک در روستای حمزء از توابع منطقه دشت عباس شهرستان دهلران تلف شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ منوچهر مکی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد صاعقه با گله احشام، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی دشت عباس برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند بر اثر برخورد صاعقه با حصار فلزی آغل ۴۹ راس دام سبک یکی از اهالی روستای حمزء تلف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha