۷۱۸ میلیارد ریال پروژه بخش سلامت درجنوب بوشهر بهره‌برداری شد

بوشهر-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در چهار سال اخیر پروژه‌های بهداشتی و درمانی با ۷۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعبتار در شهرستان‌های جنوبی این استان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: احداث خانه‌های بهداشت، پایگاه اورژانس، توسعه مراکز خدمات جامع سلامت، کلینیک دهان و دندان از جمله پروژه‌های بهداشتی درمانی است که در این مدت به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی بیان کرد: توسعه بخش‌های اورژانس، آی سی یو، بستری، ام آر آی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، احداث پانسیون ۶ واحدی و آزمایشگاه مرکز قدس، بیمارستان ۵۶ تخت‌خوابی امام هادی (ع) دیر از جمله دیگر پروژه‌های اجرایی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است.

کشمیری اضافه کرد: همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شیرینو و کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی چهار پروژه بهداشتی در شهرستان عسلویه به دلیل صادر نشدن سند مالکیت (سند رسمی ثبتی ) و مغایرت با ضوابط اجرایی بودجه و مصوبات مؤکد هیات امنا دانشگاه آغاز نشده‌است و با برطرف شدن این مغایرت قانونی اجرای پروژه‌ها آغاز می‌شود.

کشمیری افزود: با راه‌اندازی سرویس جراحی مغز و اعصاب بیمارستان کنگان حداقل از مرگ ۵۰ بیمار تصادفی و ترومایی جلوگیری شد و با افتتاح زایشگاه و اتاق عمل بیمارستان دیر نیز آرزوی دیرینه مردم محقق شد و تنها در ۲ ماه گذشته ۳۰ زایمان و ۱۵ سزارین اورژانس در این مرکز انجام‌شده‌است.

وی یادآور شد: درهر یک از چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر یک درمانگاه قدیمی وجود دارد که باید بازسازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سه ماه گذشته سه هزار سی‌تی‌اسکن که بیشتر مربوط به افراد مشکوک به کرونا بوده از سوی کارکنان رادیولوژی بیمارستان کنگان انجام شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیمارستان کنگان قطب درمان جنوب استان بوشهر است گفت: در نتیجه عملکرد بهداشت و درمان شهرستان‌های جنوبی استان با توجه به جمعیت کارگری و مجتمع‌های صنعتی با تراکم بالا که می توانست بالاترین آمار ابتلا به کرونا را داشته باشد امروز کمترین میزان ابتلا را در استان بوشهر دارد.

کشمیری اضافه کرد: شهرستان جم ۲۸ مورد، عسلویه ۲۱ و کنگان ۳۸ مورد فوتی کرونایی در ۲۷۰ روز گذشته داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عدالت در دسترسی از هدف‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، بهداشت و درمان این استان در بین استان‌های دیگر کشور وضعیت مطلوبی دارد.
 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha