پلمب قلیانسراها و دستگیری سازندگان کوره‌ زغال در آستارا

آستارا - ایرنا - ماموران بهداشت محیط آستارا در بازرسی از بازار برای مقابله با شیوع کرونا، هفت واحد قلیانسرا و کافی‌شاپ را پلمب کردند و ۲ سازنده کوره‌های زغال، با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان دستگیر شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: امروز در بازرسی از ۳۰ واحد صنفی، هفت واحد قلیانسرا و کافی شاپ به علت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی پلمب شد و صاحبان آنها به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

فرید بصیری مقدم افزود: در قلیانسراها توتون های میوه ای آغشته به مواد شیمیایی با ترکیبات سرطان زا عرضه می شود و مصرف آن، احتمال شیوع و تشدید کرونا را در پی دارد و متصدیان واحدهای صنفی باید از ماسک استفاده کنند.

شیوع بیماری کرونا همه کشورها را با خود درگیر کرده و تنها راهکار فعلی مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی است و قلیانسراها و غذاخوری ها به علت اجتماع افراد، خطر شیوع کرونا را تشدید می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: سه دهنه کوره غیرمجاز زغال روز گذشته در ارتفاعات روستای بهارستان تخریب و در این رابطه ۲ متخلف دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

نسرین غزنوی ادامه داد: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره های زغال در نواحی جنگلی، علاوه بر از بین بردن درختان، به محیط زیست لطمه می زنند.

وی یادآور شد: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار و جنگل های این شهرستان جزو جنگل های هیرکانی استان گیلان است و حفاظت از انفال و منابع ملی در قانون اساسی وظیفه ای عمومی تعریف شده و همگان باید در صیانت از طبیعت کوشا باشیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha