جاده‌های ترانزیتی در اولویت طرح‌های توسعه راه ‌سازی در اصفهان است

اصفهان- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت:  ایجاد باند دوم و جاده‌های ترانزیتی و پر تردد در اولویت اجرای طرح‌های توسعه راه‌سازی در این خطه قرار دارد.

فرزاد دادخواه روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مرکز شهرستان‌های اصفهان بصورت چهار خطه به مرکز استان وصل می‌شود ،افزود: جاده بین استانی سمیرم و یاسوج و راه‌های انارک به سمت طبس از سه راهی جندق به سمت معلمان ۲ طرفه هستند که باید در اولویت توسعه قرار گیرد.

دادخواه تصریح کرد: یکی از وظایف کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بررسی بودجه دستگاه‌های مختلف است که باید توجه ویژه ای به تامین اعتبار طرح های راه‌سازی و توسعه جاده‌ای داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه عبور کریدور شمال و جنوب کشور از اصفهان ضرورت تامین و افزایش اعتبارات این بخش را محسوس می‌کند، افزود: استان اصفهان با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ، انواع شبکه‌های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: نگهداری راه‌ها، وظیفه اصلی راهداری است و از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های استان ۸۰۰ کیلومتر آن خرابی شدید دارد و برای بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی آن نزدیک به سه هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی درعین حال تاکید کرد که اعتبارات محدود و قطره چکانی برای اجرای طرح‌های بزرگ راهداری این استان کافی نیست و تکمیل طرح‌ها را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

دادخواه افزود: باید توجه ویژه‌ای به بخش راه‌ها شود و اگر بناست که آزادراه اصفهان شیراز یا بزرگراه کاشان به بادرود ساخته شود یک بار اعتبار برای آن تخصیص دهند و آنرا تکمیل کنند.

وی ادامه داد: اعتبارات اندک و قطره‌ چکانی موجب طولانی و فرسایشی شدن طرح‌های راهداری می‌شود و هنگامی که به انتهای طرح می‌رسیم قطعه اول فرسوده شده است و نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: مهمترین مساله‌ای که موجب تاخیر در روند اجرای پروژه‌های راهداری می‌شود افزایش قیمت اجرای طرح‌هاست به گونه‌ای که سال گذشته آسفالت با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در هر تن در جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امسال به ۴۵۰ هزار تومان رسید.

دادخواه اضافه کرد: محدودیت اعتبارات در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌طلبد که روش اجرای کار و اولویت‌ها را دقیق‌تر بررسی کنیم.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های راهداری بعنوان مثال در زمینه روکش آسفالت یا خط کشی و ایمن سازی معابر باید همه بررسی‌های لازم در سطح استان انجام و بعد اولویت بندی شود.

دادخواه گفت: بیشترین خرابی راه‌های استان در محورهای اردستان، نایین، خور و بیابانک و کوهپایه شناسایی شده و سال گذشته برای نوسازی، بهسازی و لکه‌گیری راه‌های شریانی این استان ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

استان اصفهان با دارا بودن ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در چهار راه ترانزیت مرکز کشور قرار دارد و بدین سبب رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را به خود اختصاص داده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha