تفویض اختیارات به مدیران استانی در حل مشکلات موثر است

اهواز-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تفویض اختیار به مدیران و مسوولان استانی در حل بسیاری از مشکلات خوزستان تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا امیرحسین نظری دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان با حضور نماینده مردم اهواز، باوی ،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که تلاش کنند تا اختیارات مدیران استانی بیشتر شود تا امکان حل بسیاری از مشکلات را در استان داشته باشیم.

نظری ادامه داد: عوامل زیادی بر بازار نقش دارند و ارز همواره نقش مهمی در نوسانات بازار دارد، در موارد زیادی برای جلوگیری از گرانی با واردکنندگانی که تخلف می کنند و باعث افزایش قیمت ها می شوند برخورد می کنیم وولی آنها نیز برای واردات با چالشهایی مواجه هستند.

وی گفت: به عنوان مثال کولر گازی در خوزستان بر خلاف سایر استان ها به عنوان یکی از کالاهای حیاتی و کاربردی برای مردم است اما امسال با افزایش قیمت چند برابری در این کالا مواجه بودیم و فشار زیادی به مردم استان وارد شد.

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: انتظار می رود در خصوص این کالا اختیاراتی را به مدیران استان دهند تا این مشکل در استان حل شود.

در ادامه این نشست نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وضعیت بازار و معیشت مردم در اولویت برنامه های مجلس و دولت است و باید به گونه ای در این بخش عمل کنیم که به وضعیت مطلوب تری دست یابیم.

سید کریم حسینی بیان کرد: خروجی زحمات و تلاش هایی که برای تنظیم بازار در استان انجام می شود باید در بین مردم و بازار دیده شود.

وی ادامه داد: باید برای جلوگیری از برخی اتفاقها و شرایطی که ایجاد می شود باید پیش بینی های لازم را انجام داد و همواره آمادگی لازم برای بروز هر گونه اتفاق را در بازار داشت.

این نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: از دستگاه ها انتظار داریم که در جلسات نمایندگان مردم را دعوت کنند تا بیشتر و بهتر از وضعیت استان مطلع باشیم و مشکلات استان را با اطلاع بیشتر به مقامات کشوری اطلاع دهیم.

وی بیان کرد: مدیران استانی باید رسیدگی به مشکلات استان از سوی نمایندگان را مطالبه کنند و مدام با نمایندگان در ارتباط باشند و از این ظرفیت برای حل مشکلات در استان استفاده کنند.

استفاده از نیروی بسیج برای نظارت هر چه بیشتر بر بازار

حسینی با اشاره به محدودیت هایی که سازمان صمت استان در تجهیزات و نیروی انسانی برای بازرسی از بازار دارد افزود: باید از نیروی بسیج برای نظارت بیشتر بر بازار و قیمت ها کمک بگیریم.

وی گفت: باید سازوکاری داشته باشیم تا از نیروهای کمکی برای کنترل و رصد بازار استفاده کنیم، متاسفانه شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاها هستیم و این شرایط باید هر چه زودتر کنترل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha