۵۰ کپسول اکسیژن تحویل شبکه بهداشت مریوان شد

سنندج‌ - ایرنا - مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در سروآباد گفت: پس اعلام نیاز شبکه بهداشت مریوان با کمک بنیاد مستضعفان، ۵۰ عدد کپسول اکسیژن تهیه و تحویل این شبکه داده شد.

محمد علی‌ویسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کپسول‌های اکسیژن ۱۰ لیتری است و شبکه بهداشت آنها را در اختیار ۲ بیمارستان بوعلی و فجر مریوان قرار داده تا مورد استفاده بیماران کرونایی دچار مشکل تنفسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به گسترش شیوع کرونا در شهر مریوان، شبکه بهداشت این شهرستان نیاز به کپسول اکسیژن پیدا کرد و پس از درخواست از بنیاد مستضعفان این کپسول‌ها از تهران تهیه و تحویل شبکه بهداشت شد.

علی‌ویسی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان از زمان شیوع کرونا ۱۰ هزار عدد ماسک نیز در میان روستاییان و مردم نیازمند شهر و روستاهای منطقه توزیع کرده است،  اضافه کرد: بهار امسال نیز ۳۰ دستگاه ضدعفونی با محلول آن از طریق دهیاری‌ها و شهرداری سروآباد و اورامان تخت توزیع شد تا در ضدعفونی معابر و اماکن عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در سروآباد با اشاره به باز بودن مدارس روستایی این شهرستان افزود: در نظر داریم بزودی پنج هزار عدد ماسک هم میان مدارس روستایی و برای استفاده دانش‌آموزان توزیع کنیم.

۳۱ شهرستان در کشور به عنوان شهرستان‌هایی که از محرومیت برخوردارند توسط بنیاد علوی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان انتخاب شدند تا با اجرای طرح‌های مختلف، محرومیت را در این مناطق کاهش دهند، یکی از این شهرستان‌ها، سروآباد است.

امسال ۶۸ پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در این شهرستان اجرا شد که برخی به اتمام رسیده و تعدادی نیز تا پایان سال تمام می‌شود. بنیاد مستضعفان در سه حوزه عمرانی، اقتصاد و اشتغال و فرهنگی اجتماعی در شهرستان سروآباد در حال انجام ‌فعالیت است.

مجمع خیرین سلامت مریوان هم اخیرا با انتشار اطلاعیه‌ای با توجه به وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان از خیرین خواسته بود با شماره حساب  ۰۱۰۹۸۳۹۵۸۶۰۰۵ و شماره کارت  ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۲۲۳۲ برای تهیه امکانات و تجهیزات پزشکی بخصوص دستگاه و کپسول اکسیژن یاری رسانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha