۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه شهری در مشهد تامین اعتبار شده است

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه توسط این معاونت با روش تامین مالی نقد و غیرنقد و اغلب با رویکرد پروژه‌های زیرساختی در راستای تسهیل در حمل و نقل شهری نظیر ساخت توقفگاه و تقاطع های غیرهمسطح در این کلانشهر تامین مالی شده است.

به گزارش روز یکشنبه معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، مهدی حاتمی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ماه گذشته در کمیسیون ماده ۱۳ مورد بررسی قرار گرفت و قرارداد این پروژه به مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال منعقد شد.

وی ادامه داد: نحوه تامین مالی این پروژه به صورت ۴۰ درصد نقد و ۶۰ درصد غیرنقد می باشد که شامل واگذاری املاک، پروانه و مجوزهای ساختمانی است.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: این نوع قراردادهای تامین مالی روش نوینی در چرخش منابع مالی است و تسریع در اجرای پروژه های هدف ایجاد می‌کند و با فعال شدن چرخه منابع غیرنقدی شهر، حجم پروژه های شهری نیز افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اعمال روش تامین مالی نقد و غیرنقد در بسیاری از پروژه های شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این شیوه تامین مالی در پروژه های متعدد مانند تقاطع چهارسطحی آزادگان، تقاطع های غیر همسطح خلیج فارس و مصلی، توقفگاههای زیرسطحی مجد، آزادی و میدان شهدا و پروژه بازگشایی محور خلج -کوشش به کار گرفته شده است.

حاتمی ادامه داد: اجرای پروژه های شهری با شیوه تامین مالی نقد و غیرنقد منوط بر برگزاری فراخوان جذب پیمانکار و انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه ها توسط معاونت های اقتصادی و عمران و حمل و نقل شهری می باشد که با توجه به وضعیت موجود اقتصادی و افزایش قیمت ها، تامین مالی به موقع پروژه ها تاثیر مثبتی در اجرای آن توسط پیمانکاران خواهد داشت.

وی گفت: از این رو با تحقق تامین مالی نقد و غیرنقد پروژه ها در اسرع وقت توسط معاونت اقتصادی شاهد افزایش سطح پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اقدام خواهیم بود. 

امسال حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد بودجه مصوب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha