نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی تهدیدهای کرونا بی‌بدیل است

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه، نقش رسانه‌های جمعی در اطلاع‌رسانی تهدیدها و آسیب‌های ویروس کرونا در ابعاد مختلف را بی‌بدیل توصیف کرد.

علی رستمی روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تربت حیدریه افزود: این شهرستان، قطب درمانی مهم در مرکز خراسان رضوی است که به بیش از یک میلیون نفر از مردم شهرهای مجاور خدمت ارایه می‌دهد.

وی ادامه داد: برای ارتقای بهره‌وری خدمات حوزه سلامت باید از ظرفیت بخش خصوصی به شکل مطلوب استفاده شود تا طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام با شتاب بیشتری به سمت تکمیل و بهره‌برداری حرکت کنند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: مدافعان سلامت با تمام توان و مجاهدانه در این مدت با بیماری کووید ۱۹ در حال مبارزه هستند و بهترین راه قدردانی از زحمات کارکنان بخش بهداشت و درمان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رستمی افزود: تمام ارگان‌های دولتی و خصوصی باید با توان بیشتری در حوزه مقابله با کرونا حاضر شوند و هیچ سازمان و ارگانی نمی‌تواند از مسوولیت خود در قبال سلامت اجتماعی شانه خالی کند.

وی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ گروه‌های مخلف سنی را هدف قرار داده است و باید بتوان با یک حرکت جمعی و اطلاع‌رسانی مناسب و اصولی در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ویروس کرونا را مهار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در سخنانی، عبور از شرایط بحرانی کرونا را مستلزم یک حرکت جمعی و تدوین دستورالعمل‌های جامع برای مشخص شدن نقش تمامی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی در شرایط مختلف دانست.

حسین ابراهیمی‌پور با بیان این که وضعیت تربت‌حیدریه به لحاظ همه‌گیری ویروس کرونا بحرانی است افزود: هر چند در حوزه بهداشت و درمان تمام تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شد اما ظرفیت‌ خدمت‌رسانی بهداشتی و درمانی محدود است و از طرفی بیماری کووید ۱۹ بدون هیچ محدودیتی در حال گسترش است.

وی با اشاره به این که عبور از این شرایط سخت نیازمند همراهی مردم و اقدامات سنجیده و دقیق است ادامه داد: با افزایش مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه طی دو هفته اخیر، ساعت فعالیت این مراکز نیز افزایش یافته و تلاش داریم تا فرایند بیماریابی با سرعت بالاتری انجام پذیرد و از افزایش موارد مبتلایان حاد بیماری کرونا پیشگیری شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

تاکنون ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲۴ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۳۷ هزار و ۴۰۹ تن رسیده است.
همچنین تاکنون ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha