درخواست تعطیلی بانک‌های جهرم در شرایط حاد کرونایی به مرکز استان داده شد

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: با ادامه روند کنونی، شیوع کرونا در این شهرستان بحرانی‌تر می‌شود و از طریق فرمانداری ویژه جهرم درخواست تعطیلی بانک‌ها را به استان دادیم که منتظر اعلام نتیجه هستیم.

دکتر محمد رحمانیان، شنبه در جلسه ستاد شهرستانی کرونا افزود: با توجه به افزایش بستری مبتلایان در بخش کووید بیمارستان پیمانیه جهرم ظرفیت این بخش پر شده است.

وی بیان کرد: تعدادی از کادر درمان درگیر این بیماری شده‌اند و اگر این روند ادامه یابد در سرویس‌دهی به بیماران با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

رحمانیان گفت:تاکنون به تمام مراجعات پاسخ داده شده و مشکلی نبوده است اما اگر مردم کمک ‌نکنند به طور قطع دچار کمبود پزشک، تجهیزات و نیرو می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اظهار کرد: انتقال بیماران کرونایی توسط اورژانس ۱۱۵ هفته گذشته ۶۰ درصد افرایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: موارد بستری سنین ۴۰ تا ۶۹ سال افزایش یافته و این افراد معمولا افراد شاغل هستند که نشانگر آن است که افراد شاغل در معرض خطر هستند و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را افرایش می‌دهد.

رحمانیان ابراز کرد: هیچ مشکلی در بحث سی تی اسکن نداریم و مردم در فضای مجازی به شایعات توجه نکنند؛بیماریابی مهم ترین راه کنترل بیماری است و به همین دلیل ظرفیت تست ها را سه برابر کرده ایم.

به گفته وی تمام تست ها رایگان انجام می‌شود و درصدد آن هستیم برای کاهش تجمع در درمانگاه شماره ۴ که نمونه گیری تشخیص کووید ۱۹ انجام می شود؛ یک درمانگاه دیگر هم  مشخص کنیم.

شهرستان جهرم در فاصله۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha