۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
کد خبر: 84101859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۸ واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شد

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
کد خبر: 84101859
۲۸ واحد صنفی متخلف در پاکدشت پلمب شد

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان پاکدشت گفت: از ابتدای مهرماه امسال تا کنون، ۲۸ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شده است.

"پرویز نوروزی" روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با آغاز موج سوم شیوع ویروس کرونا و با هدف نظارت بر فعالیت اصناف، گشت‌های مشترک اتاق اصناف با همراهی شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن برگزار و ضمن ارائه تذکر به واحدهای صنفی، با متخلفان برخورد شد.


وی افزود: در این بازرسی ها علاوه بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک توسط فروشندگان و عدم ارائه خدمات به مشتریانی که اصول بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند به متصدیان واحدهای صنفی تذکر داده می‌شود.


وی اظهار کرد: در یک‌ ماهه مهر امسال، ۱۸ واحد صنفی متخلف از جمله ۳ آرایشگاه زنانه، ۲ رستوران، یک قنادی، ۲ سفره‌خانه، یک واحد کبابی، ۲ نانوایی، یک گیم نت، ۲ واحد تهیه غذا( کیترینگ)، ۳ باشگاه ورزشی و یک واحد بستنی فروشی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب و از ادامه فعالیت آن‌های جلوگیری به عمل آمد.


نوروزی همچنین از پلمب ۱۰ واحد متخلف در آبانماه امسال خبر داد و افزود: بازرسان اتاق اصناف در بازرسی از مناطق مختلف پاکدشت ۱۰ واحد متخلف از جمله یک سفره خانه، ۲ آموزشگاه زبان، یک آرایشگاه زنانه، یک قهوه خانه، یک کارگاه قنادی، یک رستوران، دو واحد نانوایی و یک لبنیاتی را به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشت پلمب کردند.


وی تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۳ هزارو ۸۴۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی صورت گرفته که در جریان این بازرسی‌ها، ۲۸۷ متخلف شناسایی، ۵۳۴ مورد اخطار صادر و ۱۷۸ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.


نوروزی گفت: شهروندان پاکدشتی طی این مدت ۲۳۵ مورد شکایت تلفنی و ۵۸ شکایت حضوری از فعالیت اصناف ارائه کردند که به تمامی این شکایات رسیدگی شد.


رییس اتاق اصناف پاکدشت از فعالیت ۲۰ هزار واحد صنفی در این شهرستان خبر داد و افزود: از مجموع ۲۰ هزار واحد صنفی فعال در پاکدشت،  ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد دارای پروانه کسب معتبر بوده و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیز بدون پروانه کسب در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.


پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیروز تا امروز ۱۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند.
دکتر سیما سادات لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسیه افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha