۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۲
کد خبر: 84099951
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: واگذاری زمین در قم با مراقبت‌های لازم صورت گیرد

قم - ایرنا - استاندار قم با بیان اینکه طی سال های گذشته در امر واگذاری های زمین در این استان دقت و مراقبت های لازم صورت نگرفته است گفت: ما وارث واگذاری هایی هستیم که در سایه نبود شفافیت و همچنین نبود فرایندهای الکترونیکی انجام شده و بعد از یک دهه هنوز نیز اقدامی نشده است.

بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: به تازگی از سوی تشکیلات قضایی و همچنین راه و شهرسازی در رابطه با موضوع واگذاری زمین در استان اقدام هایی انجام شده ولی ما در برنامه ریزی و اجرا به یک مشی اعتدالی معتقد هستیم.

وی تصریح کرد: اینکه هر بار ۱۰۰ هکتار زمین را بدون اهلیت سنجی و اعتبار سنجی و داشتن برنامه توجیهی و عملی واگذار کنیم از جمله کارهایی است که از گذشته برای مدیریت استان به ارث رسیده است.

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان باید برای انجام برنامه های خود توجیه داشته باشند تاکید کرد: نیازهای دستگاه های اجرایی را واقع بینانه و به هنگام و به درستی احصا کنیم تا بتوانند برنامه های خود را پیاده کنند و سرمایه گذاری انجام شود و به مردم نیز با شفافیت پاسخگو باشیم.

سرمست با تاکید بر اینکه مدیریت استان برای به سرانجام رساندن واگذاری ها واقع بینانه عمل می کند افزود: روندی که در حال حاضر آغاز شده کارهای ما را برای همگان شفاف، قابل فهم و تحلیل و تفسیر و معنا می کند.

وی اضافه کرد: به همین خاطر مصوبه های مربوطه را می پذیریم و اجرایی می کنیم تا بتوانیم پاسخگوی همه مردم باشیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح فرودگاه قم خاطرنشان کرد: با تعاملی که با تشکیلات قضایی داریم جلسه های خوبی در سطح ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شده و این موضوع در کارگروه وزارت کشور نیز مورد بحث قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نهایتا در حضور دادستان کل کشور نیز تفاهم نامه ها و توافق هایی را برای رفع مشکل این طرح پیگیری کردیم که به محض اینکه نتایج روشن شود به اطلاع مردم می رسانیم.

۲۸ طرح اقتصاد مقاومتی در قم پیگیری می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم نیز در این جلسه گفت: امسال ۲۸ طرح اقتصاد مقاومتی توسط ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی مورد تایید قرار گرفت و در حال رصد و پیگیری است.

محمود نوربخش با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز استان دارای ۳۴ طرح اقتصاد مقاومتی بود افزود: با توجه به پیگیری ها و اقدام های دستگاه های اجرایی مسئول، برخی از این طرح ها پایان یافت و هفت طرح نیز به سال جاری منتقل شد.

وی با بیان اینکه عملکرد سه ماهه نخست امسال به مرکز ارائه شده و هم اکنون نیز عملکرد سه ماهه دوم و در مجموع نیمه نخست سال مطرح است افزود: در این خصوص با دستگاه های اجرایی مسئول مکاتبه هایی را انجام دادیم ولی برخی از دستگاه ها هنوز پاسخ لازم را در قالب سامانه نیپا ( نظام یکپارچه پیشبرد اقتصاد مقاومتی ) ارائه نکردند و باید دستگاه های مسئول برای تکمیل فرم های مربوط به منظور ثبت پیشرفت کار در سامانه مذکور اقدام نمایند.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم افزود: فارغ از طرح های اقتصاد مقاومتی ۲۷ طرح جهش تولید نیز برای قم در نظر گرفته شده و با سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم نامه ای منعقد شده است.

وی با بیان اینکه منابع لازم برای این طرح ها در قالب اعتبارهای تملک پیش بینی شده است افزود: قم یکی از ۱۶ استانی است که موفق به دریافت این اعتبارات شده است.

نوربخش افزود: در بین استان هایی که با برنامه و بودجه تفاهم نامه امضا کردند تاکنون تنها سه استان قراردادهای عاملیت را به مرکز ارائه دادند که قم یکی از آنها می باشد.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم بیان کرد: از حدود سهم یک هزار میلیارد ریالی که می توانستیم به یارانه سود تسهیلات بانکی یا به اعتبارات تملک اختصاص دهیم بیشترین سهم را به قم اختصاص دادیم و در اختیار دستگاه های اجرایی جهت هزینه در طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha