مذاکره با ۲ شرکت روسی برای بازسازی سازه کابلی ورزشگاه تختی

تهران- ایرنا- مدیر مجموعه ورزشی تختی تهران اعلام کرد: برای بازسازی سازه کابلی ورزشگاه تختی با ۲شرکت از کشور روسیه مذاکره شده تا پس از نهایی شدن عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حمیدرضا حسین پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تحقیقات این طرح چند پیش توسط سازنده ورزشگاه تختی با همکاری گروه شرکت سازنده فرانسوی انجام شده که ۲ آزمایش فرا صوت و فرا مغناطیس بر روی کابل و مهاربند(بادگیر) در جهت میزان پایداری و استحکام آن صورت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی سازه این ورزشگاه به علت فرسودگی نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارد گفت: پس از اعلام آگهی عمومی و مناقصه پیمانکاری، مشاور ایرانی طرح معرفی خواهد شد.

به گفته مدیر مجموعه ورزشی تختی با توجه به پیچیده بودن اسکلت و سازه کابلی می بایست از شرکت خارجی برای تعمیر آن بهره برد.

حسین پور با بیان اینکه پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی فاز نخست مجموعه ورزشی تختی در ردیف طرح های عمرانی وزارت در سال ۹۹ به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان تهران واریز شده است خاطر نشان کرد: تاپایان سال همچنین کشت جدید چمن طبیعی استادیوم تعویض خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در فاز دوم نیز تعمیر سایر بخش های ورزشگاه انجام خواهد شد خاطر نشان کرد: در این فاز مرمت بازسازی سالن ها، تغییر لامپ های پروژکتور استادیوم، سکو تماشاگران، رختکن ها و تعویض چمن سایر استادیوم های تمرینی در سال آینده انجام خواهد شد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی تصریح کرد: امسال را رعایت پروتکل های بهداشتی مسابقات ورزشی شامل تیروکمان، پتانگ، جام فوتبال تختی(به علت شیوع کرونا نیمه تمام است)، جام شهدای مدافع سلامت، فعالیت دومیدانی و مدارس فوتبال در این محل برگزار شده است.

حسینی پور همچنین در پاسخ به این سوال که آخرین واگذاری ۱۷ هکتاری از زمین این مجموعه ورزشی برای احداث ایستگاه مترو به شهرداری در چه مرحله ای قرار دارد گفت: این واگذاری هم اینک در سطح وزارت ورزش و شهردای تهران در حال تعیین قیمت بوده و هنوز این عرصه در مالکیت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار دارد.

وی با انتقاد به اینکه این تهاتر هیچ نفعی برای ورزش شرق تهران به همراه ندارد، اظهار کرد: در این تهاتر ۲باشگاه شهید کاظمی و امام رضا(ع) به سرخ آبی های پایتخت و همچنین معادل ارزش ریالی آن ساختمان، زمین و امتیازات دیگری را به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بدهد.

مدیر مجموعه ورزشی تختی ادامه داد: در این تفاهم باید به ازای کاهش سرانه ورزشی در شرق تهران نیز عایدی برای تقویت زیر ساخت این مجموعه اختصاص یابد تا ورزشکاران از نبود امکانات رنج نبرند.

ورزشگاه تختی پنجمین ورزشگاه بزرگ کشور به شمار می رود که در شرق تهران در خیابان افسریه واقع شده که در مالکیت اداره کل ورزش و جوانان استنان تهران است.

این ورزشگاه تختی بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت دارد که خط هفت مترو از غرب پایتخت با طول ۲۷ کیلومتر از میدان کتاب واقع در شهرک غرب به این مجموعه ورزشی می‌رسد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha