۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۹
کد خبر: 83293999
T T
۰ نفر

10 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه تختی نیاز است

۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۲۹
کد خبر: 83293999
10 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه تختی نیاز است

تهران- ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان استان تهران از پیشنهاد درخواست بودجه 10میلیارد تومانی به وزارت ورزش برای بازسازی امسال مجموعه ورزشی تختی پایتخت خبر داد.

رضا گلمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مكاتبات خود به تعمیر كابل های سقف مجموعه، لوكس برق( واحد سنجش شدت روشنایی) و نگهداری چمن طبیعی مجموعه اشاره كردیم كه امیدواریم با نظر وزیر ورزش بودجه لازم امسال برای ورزشگاه تخصیص یابد.
وی با بیان اینكه هیچ مشكلی در سازه ورزشگاه وجود ندارد خاطر نشان كرد كه باید در بازسازی امسال ورزشگاه تختی كابل های سقف به روز رسانی شود.
به گفته وی با تقویت نور تا 1200 لوكس به استاندارد كنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم رسید.
در حال حاضر نور استاندارد ورزشگاه تختی 1000 لوكس است.
ورزشگاه تختی تهران پنجمین ورزشگاه بزرگ ایران با گنجایش 30 هزار و 122 نفر است كه در سال 1354 ساخته شد و در حال حاضر میزبان بازی‌های خانگی نفت تهران، راه‌آهن و تیم‌های رده‌های سنی پایین ایران است.
ورزشگاه تختی مساحتی بالغ بر 100هكتار در مسیر اتوبان افسریه(شرق تهران) قرار دارد.
گلمحمدی با بیان اینكه برخی از مجموعه های ورزشی از جمله شیرودی و تختی فرسوده هستند گفت: بسیاری از بناهای اماكن ورزشی تهران نیازمند تجدید بنا است كه در صدد هستیم تا با همكاری بخش خصوصی این فرسودگی را برطرف كنیم.
گلمحمدی ادامه داد: امسال در نظر داریم تا از طریق ماده 27( بی او تی) با همكاری بخش خصوصی 20 پروژه نیمه تمام را كه پیشرفت فیزیكی تا 70 درصد دارند تكمیل كرده و به بهره برداری برسانیم.
مدیركل ورزش و جوانان استان تهران از اجرای ماده 88( واگذاری و اجاره مجموعه دولتی به بخش خصوصی) از سوی این اداره كل خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم تا از طریق مزایده عمومی 200 مجموعه ورزشی تحت اختیار این نهاد را به مدت یك سال اجاره واگذار كنیم.
وی با بیان اینكه همین میزان مجموعه سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد افزود: امسال پیش بینی شده كه 25 میلیارد تومان از طریق واگذاری ها به خزانه دولت واریز شود.
هم اكنون بیش از 4 هزار و 400 مجموعه ورزشی دولتی و خصوصی در سطح استان تهران وجود دارد و سرانه ورزشی برای هر شهروند 53 سانتی متر مربع است.
تهرام/7247//6139
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش