۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84098891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت روستای گلستان به عنوان روستای ملی صنایع دستی پیشنهاد شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت که هفت روستای این استان به عنوان روستای ملی گردشگری به شورای راهبردی شهر و روستای کشور پیشنهاد شد.

احمد تجری امروز چهارشنبه در جلسه بررسی انتخاب "شهر گردشگر" گلستان با حضور شهرداران ۱۵ شهر استان اظهار داشت: روستاهای زیارت و شاهکوه از توابع گرگان به ترتیب به عنوان روستاهای جاجیم‌باقی و سوزن‌دوزی، لهندر از توابع مراوه‌تپه روستای منجق‌بافی، سیاه‌رودبار از توابع علی‌آبادکتول در حوزه صنایع دستی و عزیزآباد کلاله به عنوان روستای ابریشم‌بافی ترکمن معرفی شدند.

وی اضافه کرد: روستاهای تنگلی و حاجی‌قوشان از توابع گنبدکاووس نیز در رشته سوزن‌دوزی ترکمن در این لیست قرار دارند مضافا اینکه سه شهرستان رامیان، علی‌آبادکتول و مینودشت نیز به عنوان شهر ملی در زمینه‌های ابریشم‌بافی، نواربافی کتولی و ابریشم‌بافی پیشنهاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: گلستان تا پیش از این؛ تنها یک شهرستان ملی (گنبد) در حوزه صنایع دستی داشت.

تجری در ادامه اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر منطقه وجود شهر گردشگر است که برای استان‌های در حال رشد تاثیر بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد شهر گردشگر برندسازی نه فقط در سطح ملی بلکه در اقصی نقاط جهان است که بدون شک در سیستم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع نقش بسزایی خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha