۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 84096495
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم خدمت رسانی در حوادث وظیفه اصلی پدافند غیرعامل است

زنجان - ایرنا - شهردار ابهر گفت: تداوم چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان هنگام وقوع حوادث از وظایف اصلی پدافند غیرعامل شهری است.

محمدرضا ذوالقدریها روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته پدافند غیرعامل شهرداری ابهر با بیان اینکه ایمنی و امنیت همواره از دغدغه‌های اصلی شهروندان محسوب می‌شود، اظهار داشت: در همین راستا شهرداری به سهم خود شیوه‌هایی را برای کم کردن عوامل تهدیدکننده‏ ایمنی و امنیت در شهرستان پیش گرفته و بخشی از آن مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایمنی و امنیت از زمان‌های دور در برنامه ریزی و مدیریت سکونت‌گاه های شهری مورد توجه بوده است پدافند غیرعامل مهم‌ترین دستورالعمل در مدیریت بحران شهری است.
ذوالقدریها تاکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مهم پدافند غیرعامل در طراحی و اجرای پروژه‌های عمرانی، ساخت و سازها و طرح‌های توسعه شهری، در این موارد باید رویکرد مناسبی به موضوعاتی همچون ساخت و سازهای غیرمجاز، استفاده از مصالح غیر استاندارد، رعایت نکات زیست محیطی، برنامه ریزی برای دفن بهداشتی و اصولی زباله‌های شهری در مناطق حاشیه‌ای داشته باشیم.
شهردار ابهر یادآور شد: صیانت از جان و مال مردم و حفظ و نگهداری از زیرساخت‌های حساس شهری از اهداف مهم پدافند غیرعامل است از این رو آسیب‌ها و تهدیدها در تمامی حوزه‌ها شناسایی شده و برای رفع آنها راهکارهای مناسب ارایه می‌شود.
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزشی در این حوزه، آموزش را کلید اصلی مدیریت بحران برشمرد.
این مسوول با اشاره به ضرورت تکریم مراجعه کنندگان، بیان کرد: در راستای حفظ سلامت روان جامعه در مدت شیوع کرونا خدمت‌رسانی شایسته و سریع مورد تاکید است.
ذوالقدریها با تشریح ابعاد پدافند غیرعامل افزود: برنامه‌ریزی و توجه شهرداری‌ها به این امر ضروری است و حوزه ماموریت ما در این زمینه شامل شهرسازی، مدیریت شهری و تاسیسات شهری است که در صورت مدیریت صحیح باعث کاهش آسیب پذیری، افزایش تاب آوری و ایمن سازی زیرساخت‌های شهری خواهد شد.
شهردار ابهر خاطرنشان کرد: تداوم چرخه خدمت رسانی به شهروندان در زمان بروز حوادث وظیفه اصلی پدافند غیرعامل شهری است و نیازمند تمهیدات و تصمیمات موثر در این زمینه هستیم.
وی یادآور شد: با توجه به شروع فعالیت کمیته پدافند غیرعامل در شهرداری ابهر، هدف اصلی از تشکیل این کمیته نظارت و پایش تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و ارائه آموزش و کسب مهارت در زمینه پدافند غیر عامل برای مدیران و پرسنل شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha