۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 84096236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز سرشماری در پرجمعیت ترین کشور جهان با کمک فناوری

تهران- ایرنا- هفتمین سرشماری ملی جمعیت در چین از امروز دوشنبه با حضور هفت میلیون مامور سرشماری و با کمک فناوری آغاز شد در سرشماری امسال ماموران خانه به خانه می روند تا تغییرات جمعیتی در پرجمعیت ترین کشور جهان را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا از رادیو بین المللی چین، «نینگ جی جه»  معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز دوشنبه در یک کنفرانس ویدیویی در اهمیت سرشماری ملی گفت: انجام سرشماری برای آگاهی از ساختار، توزیع و اندازه جمعیت بسیار مهم است.

در این سرشماری اطلاعات از جمله نام، شماره شناسایی، جنسیت، وضعیت تاهل، تحصیلات و حرفه شهروندان چینی جمع آوری می شود.

چین از دهه ۱۹۹۰ هر ۱۰ سال یک سرشماری ملی انجام داده است در سرشماری قبلی جمعیت این کشور به ۱.۳۷ میلیارد نفر افزایش یافته بود.

در این دور آمارگیری، دستگاه ها و فناوری های دیجیتالی که به سرعت در حال توسعه است به کمک ماموران سرشماری آمده اند تجهیزاتی مانند تلفن های هوشمند، داده های بزرگ و کیو آر کدها نقش فزاینده ای در جمع آوری و پردازش حجم عظیم اطلاعات جمعیت در چین دارند.

گائو هونگ یان که برنامه سرشماری را در گوشی هوشمند خود نصب کرده، صبح روز یک شنبه کار خود را از یک مجتمع مسکونی قدیمی در شمال شرقی منطقه چائویانگ پکن شروع کرد.

گائو گفت: با کمک دستگاه های هوشمند، سرشماری امسال در مقایسه با سرشماری قبلی بسیار راحت تر و کارآمدتر انجام می شود.

او افزود: با داشتن یک تلفن هوشمند یا تبلت، ما اطلاعات را مستقیما از درب منزل افراد وارد سیستم می کنیم، روندی که برای هر خانوار تنها ۱۰ دقیقه زمان می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha