اراضی بیش از ۱۳ هزار مسکن ملی در آذربایجان‌غربی تامین شد

ارومیه- ایرنا- معاون مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در زمان حاضر اراضی مورد نیاز برای احداث مسکن ملی در آذربایجان‌غربی برای ۱۳ هزار و ۴۲۳ واحد مسکن تامین شده است.

جلال تقی دخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت: این اراضی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سیه چشمه (چالدران)، ماکو، شوط، پلدشت، بازرگان، محمدیار، نقده، اشنویه، شاهین دژ، مهاباد، تکاب و سردشت تامین شده است.

وی ادامه داد: در خصوص شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز طی تفاهم صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، هشت قطعه در ۶ شهر سیه چشمه (چالدران)، اشنویه، محمدیار، نقده، شاهین دژ، تکاب انتخاب شده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت اراضی انتخاب شده نیز یک‌هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی بوده که جهت بررسی و عقد قرارداد معرفی و تمام اراضی تحویل بنیادمسکن شده است.

به گفته وی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی  تاکنون برای پنج هزار و ۴۲۰ واحد مسکونی در سطح استان به صورت گروهی انعقاد قرارداد کرده است.

استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، متاهل بودن، سکونت بیش از پنج ساله در محل مورد تقاضا از جمله مهمترین ملزومات ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

طرح "اقدام ملی تولید وعرضه مسکن" به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شد که از این تعداد سهم آذربایجان‌غربی نزدیک به ٢١ هزار واحد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha