واحدهای مسکونی بخش لوندویل آستارا بیمه می شوند

آستارا - ایرنا - بخشدار لوندویل آستارا گفت: پیرو تفاهم‌نامه استانداری گیلان و اداره کل شرکت سهامی بیمه ایران برای افزایش ضریب بیمه حوادث منازل مسکونی روستاییان، واحدهای مسکونی این بخش بیمه می‌شوند و دهیاران و روستانشینان در این خصوص همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا توحید کرم زاده روز سه شنبه در جلسه هماهنگی بیمه منازل با حضور نمایندگی های بیمه و دهیاران در بخشداری لوندویل اظهار کرد: بیمه حوادث منازل مسکونی پشتوانه روستاییان برای جبران خسارات حوادث غیرمترقبه و تسکین آلام خسارت دیدگان است و دهیاران با نمایندگی های بیمه برای افزایش ضریب پوشش بیمه همکاری کنند.

وی افزود: بخش لوندویل با ۱۴۸ کیلومتر مربع مساحت، طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ دارای سه هزار و ۵۰۴ خانوار و ۱۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت است و باید فرهنگ بیمه ساختمان های روستایی از طریق رسانه ها و دهیاران ترویج شود.
قلیزاده رئیس بیمه ایران نمایندگی آستارا نیز در این جلسه به تشریح تفاهم نامه منعقده بین استانداری گیلان و بیمه ایران پرداخت و گفت: حق بیمه سالانه هر یک از ساختمان های روستایی با تخفیف ویژه ۵۳۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: تعهدات بیمه شامل ساختمان و اثاثیه خواهد بود و برای جبران خسارت وارده، ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و روستاییان عزیز می توانند با  ارایه اسناد مالکیت، پروانه ساختمانی یا یکی از قبوض برق، گاز و آب و ارائه مشخصات خود از طریق دهیاران به بیمه حوادث منازل مسکونی اقدام کنند.

لوندویل آستارا در امتداد محور مواصلاتی آستارا به تالش واقع و از سال ۱۳۸۰ به عنوان بخش معرفی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و با ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha