۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 1026
کد خبر: 84089597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در مازندران آماده افتتاح است

ساری - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که هم اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی و صنعتی در این استان آماده بهره‌برداری است.

حسینعلی قوانلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با این اعتبار که از محل تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شد ، چهار طرح بزرگ صنعتی در مازندران اجرایی و تکمیل شده است.

وی مهمترین واحدهای صنعتی آماده افتتاح در استان را شامل طرح توسعه فراورده های گوشتی و تولید ماسک در شرکت کاله آمل  و کارخانه ام دی اف خزر در ساری  اعلام کرد.

این مسئول گفت که با بهره برداری از این واحدهای تولیدی و صنعتی در مجموع برای حدود یک هزار نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال می شود.
رییس سازمان صنعت مازندران افزود : پیش از این نیز در سال جاری ۲۱ هزار میلیارد ریال پروژه بزرگ صنعتی در استان به بهره برداری رسید که برای حدود ۲ هزار نفر شغل ایجاد کرد.

وی ادامه داد : در سال گذشته نیز ۱۵ هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال طرح تولیدی و صنعتی در مازندران با اشتغال حدود یکهزار نفری به بهره برداری رسید.
قوانلو گفت : در حالی ۲ سال اخیر حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال طرح تولیدی و صنعتی در استان مازندران جواز بهره برداری دریافت کرد که کشور در تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار دارد.
وی احیاء بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی در مازندران را طی یک سال گذشته از دیگر موفقیت های مهم برای توسعه صنعتی استان اعلام کرد و گفت : این واحدها تا پیش از تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تملک بانک ها بوده و یا این که به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و ثابت با مشکل مالی مواجه بودند ولی اکنون با برگشت به تولید باعث اشتغال مجدد بیش از ۲ هزار کارگر شد.
قوانلو افزود : در سال های اخیر با توسعه سرمایه گذاری صنعتی در مازندران حدود ۲ درصد اشتغال حوزه صنعت استان افزایش یافت و از ۲۴.۷ درصد سال ۹۲ به حدود ۲۸ درصد رسید و با بهره برداری طرح های در دست اجرا پیش بینی می شود که سهم اشتغال صنعت در مازندران به حدود ۳۰ درصد برسد.
بر اساس آمار رسمی در هفت سال گذشته در استان مازندران یکهزار و ۴۳۱ طرح تولیدی و صنعتی با سرمایه گذازی ۵۲ هزار میلیارد ریالی و اشتغال ۲۸ هزار نفری به بهره برداری رسید و با طرح های در دست اجرا که تا پایان سال افتتاح می شوند، حجم سرمایه گذاری حوزه صنعتی مازندران به حدود ۵۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ هزار نفری می رسد.
بر اساس این آمار در دولت اول تدبیر و امید از شهریور ماه سال ۹۲ تا اسفند ماه ۹۶ حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ پروانه بهره برداری با اشتغال ۳۰۳ هزار نفری و سرمایه گذاری ۷۵ هزار میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.
هم اکنون استان مازندران ۲ هزار و ۵۹۶ واحد صنعتی با سرمایه گذاری به روز حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی و اشتغال ۶۰ هزار نفری دارد. طبق آمار نیمی از واحدهای صنعتی و بیش از ۵۵ درصد سرمایه گذاری صنعتی و ۵۰ درصد اشتغال این حوزه در دولت کنونی محقق شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha