۴۶میلیون فرانسوی تحت منع آمد و شد شبانه قرار گرفتند

تهران – ایرنا – دولت فرانسه با توجه به شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا دراین کشور  بر محدودیت های اجتماعی به منظور جلوگیری از ابتلا افراد به این بیماری شدت بخشید، طوری که از نیمه شب روز جمعه نزدیک به ۴۶میلیون فرانسوی مشمول منع آمد و شد شبانه خواهند شد؛ این درحالی است که آلمان نیز با خطر تعطیلی صنایع خود مواجه است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، شبکه خبری (فرانس۲۴) با انتشار این خبر افزود: شش روز پس از اجرای منع آمد و شد شبانه در شهر پاریس و هشت کلان شهر دیگر در فرانسه به علت شدت گرفتن شیوع بیماری کووید-۱۹، اکنون « ژان کَستِکس» (Jean Castex) نخست وزیر فرانسه از اعمال تدابیر شدیدتر مقابله با این بیماری خبر می دهد.

بنابراین گزارش نخست وزیر فرانسه از تعمیم ممنوعیت رفت و آمد شبانه در ۳۸ منطقه دیگر  فرانسه خبر داد.

نخست وزیر فرانسه روز گذشته (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت: با دومین موج ویروس مواجهیم و وضعیت وخیم است، واضح است که هفته های دشواری را پیش رو خواهیم داشت، بیمارستان ها دراین زمینه اکنون محک خواهند خورد.

فرانس۲۴ درادامه گزارش داد: نخست وزیر فرانسه اعلام کرد که این ممنوعیت آمد و شد شبانه در مجموع ۴۶میلیون فرانسوی یعنی دوسوم جمعیت فرانسه را در برخواهد گرفت.

این شبکه خبری فرانسوی ادامه داد: تنها ساعاتی پس از برگزاری این کنفرانس خبری ۴۱هزار و ۶۲۲نفر ظرف مدت ۲۴ ساعت گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شدند که این تعداد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه در مدت یک روز بی سابقه بوده است.

فرانس۲۴ افزود: به گفته نخست وزیر فرانسه این ممنوعیت تردد شبانه برای شش هفته اعمال خواهد شد.

 هشدار در مورد پیامد تعطیلی سراسری در آلمان بخاطر کرونا

همچنین اتحادیه صنایع آلمان در مورد پیامدهای بسیار وخیم تعطیلی مجدد اقتصاد این کشور با توجه به موج جدید همه گیری کرونا هشدار داد.

«دیتر کمپف» رئیس BDI امروز (جمعه) به روزنامه های گروه رسانه ای فونکه (Funke) گفت: تعطیلی سراسری دوم فعالیت بسیاری از شرکت ها در آلمان را به خطر می اندازد. وی از دولت فدرال خواست تا یک راهبرد محتاطانه پاییزی علیه همه گیری را با ترکیبی هوشمندانه از اقدامات متناسب توسط دولت های فدرال و ایالتی ارائه دهد.

کمپف گفت، مسئولیت دولت های ایالتی در اقدامات مهار کرونا باید در اولویت باشد. هدف اصلی برای دولت فدرال و دولت‌های ایالتی باید جلوگیری از تعطیلی اقتصادی باشد، حتی اگر برای مدت زمان محدودی انجام شود. رئیس اتحادیه صنایع آلمان قرنطینه کردن بخشهای زیادی از مردم در سراسر کشور را غیرضروری دانست و در عوض خواستار یک استراتژی آزمایش متفاوت تر و پیگیری دقیق زنجیره های آلودگی شد.

رئیس BDI تأکید کرد: با مقررات محافظتی جامع، می توان از تعطیلی کامل صنعت جلوگیری کرد و جابه جایی مرزی کالا و مردم در اروپا را حفظ کرد. به گفته وی قطع دوباره زنجیره تأمین مانند آنچه در فصل بهار رخ داد، برای آلمان به عنوان یک کشور صادر کننده کشنده خواهد بود.

کمپف همچنین از شهروندان خواست مسئولیت خود را بپذیرند و با رفتار منضبط از به خطر انداختن زندگی عمومی و فعالیت اقتصادی جلوگیری کنند. با این کار شهروندان همچنین می توانند از حفظ شغل خود اطمینان حاصل کنند.

افزایش سرعت گسترش بیماری کووید-۱۹ در آلمان مقامات این کشور را نگران کرده و گمانه زنی ها در خصوص لزوم تعطیلی سراسری مجدد برای مقابله با ویروس کرونا را افزایش داده است.

روز گذشته برای اولین بار از آغاز همه گیری کرونا در آلمان تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در عرض ۲۴ ساعت به ۱۱ هزار و ۲۸۷ نفر رسید. به این ترتیب با ابتلای ۱۱ هزار و ۲۸۷ نفر به ویروس کرونا، آلمان رکورد آلودگی به این ویروس از ابتدای این بحران را شکست.

پیشتر بالاترین آمار ابتلای روزانه در آلمان ۷۸۳۰ نفر بود که جمعه گذشته از سوی ادارات بهداشت آلمان اعلام شد. تا کنون ۹۹۰۵ نفر در این کشور بر اثر این بیماری جانشان را از دست داده‌اند که ۳۰ مورد آن تنها در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

*۱۳۰۲**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha