۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 2784
کد خبر: 84085435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزارو ۲۰۰ سمن در حوزه جوانان فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان گفت: در حوزه جوانان بیش از سه هزارو ۲۰۰ سمن دارای شناسه پیگیری در کشور فعالیت می کنند.

مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه جوان زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۰ خانه جوان فعال در کشور وجود دارد در حالی که تا سال ۹۲ هیچ خانه جوان فعالی در کشور وجود نداشت.
وی افزود: همچنین سمن های فعال در حوزه جوانان در سطح کشور در سال ۹۳ کمتر از ۱۰۰ مورد بود که در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ مورد سمن فعال دارای شناسه پیگیری در کشور وجود دارد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مراحل سازمان یافتن، هویت قانونی و حقوقی اینها پشت سر گذاشته شده و نهاد رسمی هستند که باید درآمد و هزینه آن مشخص باشد و همین امر کمک های ما را بهتر به سمت این سمن ها می رسانند.
وی تاکید کرد: تربیت کادر مدیریت آینده کشور از طریق خانه جوانان و سمن های جوان است که باید در خدمت توسعه کشور و تربیت نیروی انسانی کشور باشند.
 سلطانی‌فر یادآور شد: این سازمان‌ها باید پلی برای ارتباط مردم و مسوولان باشند و علاوه بر آشنایی خود و دیگران با قوانین و قواعد، منتقل کننده دیدگاه های مردم به دستگاه‌ها باشند.
 وی با اشاره به اینکه در سه هزار و ۲۰۰ سمن فعال کشور که بیش از یک میلیون جوان در آنها فعالیت دارند، تصریح کرد: در اعتراضات سال‌های قبل که منجر به درگیری‌هایی شد، حتی یک نفر از اعضای سمن ها جزء  دستگیرشدگان نبودند.
وزیر ورزش و جوانان افزود: نهادهای مدنی ما در ایجاد امنیت و آرامش مهم هستند و باید از گسترش احزاب و سمن ها حمایت کنیم چراکه حضور مردم از طریق احزاب و نهادهای مدنی موجب تضعیف نظام نیست و تقویت کننده پایه های نظام است چراکه به راحتی از این طریق صحبت، انتقاد، اعتراض و پیشنهاد خود را به مسوولان می‌گویند.
وی بیان کرد: اعضای این نهادهای مدنی علاقه مند به کشور خود و رشد آن هستند و جوانان ما در این نهادها سال‌های آینده در مسوولیت های کلیدی استان قرار می‌گیرند و کارهای بزرگی انجام می دهند.
سلطانی فر با اشاره به جوان گرایی در سطح عالی مختلف وزارت و فدراسیون ها، ابراز کرد: با اراده دولت که براساس هدف‌گذاری ها باید حداقل ۳۰ درصد از مدیران از جوانان و بانوان باشد در حال حاضر ۲۶ درصد از این مهم محقق شده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی خانه جوان زنجان با زیربنای ۳۸۰ متر فضای سرپوشیده از سال ۱۳۸۹ در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان آغاز شده بود که برای احداث آن مبلغ ۱۱ میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات استانی، هزینه صرف شده است.

همچنین سالن های شمشیربازی و تیراندازی بعثت در شهر زنجان نیز به ترتیب با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و ۹۰۰ متر مربع (فضای سرپوشیده) و در مجموع با صرف ۱۲ میلیارد ریال اعتبار استانی، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان سفر یکروزه خود به این استان از باشگاه سواری کاری کالسکه طلایی شهر زنجان نیز که در سال ۹۶ در فضایی به وسعت هفت هزار متر مربع (یک هزار و ۱۰۰ متر مربع مسقف و پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع روباز) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی ایجاد شده است بازدید به عمل آورد.

در این سفر در مجموع ۱۰ طرح ورزشی شامل استخر سرپوشیده و ۲ سالن ورزشی در شهر هیدج، استخر سرپوشیده و ۲ سالن ورزشی در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر، زمین چمن مصنوعی روستای شویر شهرستان خرمدره، سالن چند منظوره ورزشی خیرساز، سکوی تماشاچی، ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان در شهرستان سلطانیه، سالن شمشیربازی و سالن تیراندازی در مجموعه بعثت زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، افتتاح و همچنین هشت باب خانه ورزش روستایی نیز افتتاح و تجهیز شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha