دمای هوای آذربایجان‌غربی تا سه‌شنبه هفته آینده پایدار است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی روزهای آینده پایدار است و تغییرات جوی یا دمایی پیش‌بینی نمی‌شود.

یاسر اشتاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای مرکز استان، ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین ۶ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، در این مدت تکاب با صفر درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین شهر استان بوده‌ و پلدشت با ۲۷ درجه سانتی‌گراد گرم ترین شهر استان گزارش شده‌است.

وی با اشاره به اینکه بارشی پراکنده و ضعیف برای شمال استان طی امروز، چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود، افزود: بارش‌های استان به تبعیت از آب و هوای مدیترانه ای در مهرماه پراکنده است و بارش‌های سراسری در استان آبان ماه آغاز خواهند شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به پایداری جوی احتمال افت کیفی وضعیت هوای استان و غبار صبحگاهی در روزهای آینده پیش بینی می‌شود.

هر ساله افت دما در این استان در روزهای پایانی پاییز محسوس تر و بارندگی های پاییزه نیز بعد از آبان ماه آغاز می‌شود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha