۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 843
کد خبر: 84082000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی: آلمان برای برگزاری اردو روادید صادر نمی‌کند

تهران - ایرنا- مدیر تیم‌های ملی تیراندازی، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما برگزاری اردوهای خارجی است، اما آلمان به دلیل شرایط کرونایی، برای حضور تیراندازان در کمپ هانوفر و امکان استفاده از فشنگ های استاندارد، روادید صادر نمی‌کند.

 ناصر رسولی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده فدراسیون تامین فشنگ استاندارد و تست شده است، اما متاسفانه شرایط فعلی از داخلی و خارجی به گونه‌ای است که مانع از تامین فشنگ مورد نیاز می‌شود.

سخنگوی فدراسیون تیراندازی ادامه داد: همیشه یکی از مهمترین اهداف اعزام تیراندازان به کمپ‌ هانوفر در آلمان، امکان استفاده از فشنگ های متنوع و تست شده این کشور بوده است،  اما متاسفانه با شرایط کنونی کرون ، سفارت آلمان در ایران همچنان تعطیل است و ما با این که از اواخر فروردین ماه وقت سفارت داشتیم، اما امکان پیگیری و کسب روادید تیراندازان را نداریم.

وی در خصوص فشنگ‌های خریداری شده و جا مانده در آلمان نیز، گفت: بخش عمده فشنگ‌ها را به ایران آوردیم، اما  علی رغم مذاکرات انجام شده با شرکت های هواپیمایی و باربری بین المللی و ارایه مستندات و مدارک لازم و با وجود پرداخت هزینه‌ها،  متاسفانه تحریم‌های تحمیل شده به کشور مانع از  وارد کردن این فشنگ های تست شده و خریداری شد به کشور است.

به گفته رسولی البته این تعدا فشنگ در حدی نیست که بتواند نیازهای حتی ۳ ماه ملی پوشان را تامین کند.

وی گفت: در بحث سخت افزاری یکی از بهترین سالن‌های تیراندازی جهان در اختیار داریم اما همیشه آلمان بهترین و متنوع ترین فشنگ ها را تولید و عرضه کرده است و حالا امکان اعزام به این کشور را نداریم و کار برای تامین فشنگ برای ما سخت تر از همیشه شده است.

سخنگوی فدراسیون ادامه داد: روادید صادر نمی شود تا ما با اعزام تیراندازان به آلمان، مابقی فشنگ‌های خریداری شده را وارد کنیم. همیشه مقادیر زیادی فشنگ خریداری می‌کردیم، مثل کاری که سال ۸۸ کردیم و فشنگ‌ها در آلمان باقی ماند و سال های بعد هر زمان که تیم ملی به آلمان می رفت از آن فشنگ ها در تمرینات و مسابقات استفاده کرد.  

رسولی با بیان اینکه تحریم‌ها روی رشته تیراندازی تاثیر مستقیم داشته است، گفت: رقبای ما روزانه با بیش از ۲۰۰ فشنگ تمرینات خود را پیگیری می‌کنند اما ملی پوشان ما در نهایت مظلومیت با کمترین فشنگ تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اینکه چرا اردوهای آماده‌سازی تیم ملی تیراندازی تشکیل نمی‌شود و همچنان با گذشت بیش از ۸ ماه از شروع کرونا، تمرینات به‌صورت غیر اردویی پیگیری می‌شود، افزود: با اینکه تیراندازی یک ورزش انفرادی و بدون برخورد فیزیکی است و ما تاکنون درخواست‌های زیادی برای برگزاری اردوها به ستاد ملی کرونا و وزارت ورزش داشته‌ایم، اما هنوز با برگزاری اردوها به شکل متمرکز برای تیراندازی موافقت نشده است.

 رسولی ادامه داد: برنامه تمرین حضوری تیراندازان از تیرماه آغاز شده است، اما به منظور حفظ سلامت تیراندازان امکان برگزاری تمرینات در قالب اردوهای آماده سازی و حضور دائمی تیراندازان در محل تمرین میسر نیست.

سخنگوی فدراسیون تیراندازی ادامه داد: با توجه به اینکه همه ملی پوشان جز «فاطمه کرم‌زاده» اهل تهران هستند یا محلی برای اسکان در تهران دارند نیازی به برگزاری اردو به صورت متمرکز و حضور دائمی تیراندازان در محل تمرینات وجود ندارد و برای کرم‌زاده نیز شرایط به گونه‌ای فراهم شده که بتواند در خوابگاه استقرار یافته و با در اختیار داشتن ملزومات لازم، شخصا غذای خود را تهیه کند. امیدوارم با رفع سوء تفاهم‌ها، اردوی تیم ملی تفنگ برگزار شود.

مدیر تیم‌های ملی تیراندازی در پاسخ به اینکه آیا قهر ملی‌پوشان و تعطیلی تمرینات به دلیل عدم همکاری فدراسیون با «الهام  هاشمی» سرمربی تیم ملی تفنگ صحت دارد؟ و در صورت منفی بودن این مطلب، چرا ملی‌پوشان زیرنظر «مریم طالبی» تا بازگشت هاشمی تمرینات خود را دنبال نمی کنند؟ گفت: یک‌سری مسائلی پیش آمده و طبیعی است که چنین حرف‌هایی شنیده شود. سوء تفاهم پیش آمده و امیدوارم به زودی این سوء تفاهم مرتفع شود و هرچه زودتر فدراسیون و هاشمی در خصوص همکاری به تفاهم برسند و تمرینات از سرگرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha