۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84075455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت تولید تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است

قزوین - ایرنا - رئیس اتاق بازگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: تقویت تولید و حمایت ویژه از تولیدکنندگان تنها راه مقابله و شکست دشمن در جنگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، مهدی بخشنده در مراسم  معرفی و تقدیر از مدیران کنترل کیفی برتر و واحدهای نمونه استاندارد قزوین که با حضور استاندار برگزار شد، گفت: کشور ما امروز با سه مساله و بحران بزرگ شامل کرونا، کاهش قیمت نفت و درآمدهای ناشی از آن و تحریم های قانونی روبرو است.

وی اظهار داشت: کرونا اقتصاد کشورهای پیشرفته و قدرتمند اقتصادی را نیز تحت شعاع قرار داده و سران این کشورها اعلام کرده اند قادر به جبران خسارات وارد شده نیستند با این حال کشورما علاوه بر این ویروس مخرب با آثار کاهش قیمت نفت و همچنین تحریم های ظالمانه که هر روز بر ابعاد آن افزوده می شود نیز روبرو است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین گفت: در چنین شرایطی و با وجود همه مشکلات بیش از ۷۰ درصد چرخ اقتصاد کشور می چرخد و به فعالیت مشغول است که این چیزی شبیه به یک معجره است و نشان از تلاش ویژه تولیدکنندگان برای خدمت به کشور در این دوران سخت و حساس دارد.

بخشنده در ادامه به اهمیت استانداردها اشاره کرد و گفت: استانداردها لازمه تولید هستند و نقش مهمی در تضمین سلامت و ایمنی جامعه و مصرف کنندگان دارند.

این نماینده بخش خصوصی در ادامه خواستار تشدید برخورد با قاچاق کالا شد و گفت: وقتی به تولید لطمه می خورد و میزان آن کاهش می یابد، قاچاق این خلاء را پر می کند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان نیازمند حمایت های بیشتری هستند،افزود: تولیدکنندگان محصولات خود را براساس چارچوب ها و ضوابط تعیین شده تولید می کنند، مالیات و عوارض قانونی خود را پرداخت می کنند اما یک قاچاقچی بدون پرداخت این هزینه ها و با تامین ارز مورد نیاز خود از بازار آزاد اقدام به وارد کردن کالاهای قاچاق می کند و به قیمت آسیب به تولیدداخلی، سود می برد.

در پایان این نشست از مدیران کنترل کیفی برتر و واحدهای نمونه استاندارد قزوین با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha