۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84073705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سد نرماب مینودشت تا پایان دولت آبگیری می‌شود

۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۴
کد خبر: 84073705
سد نرماب مینودشت تا پایان دولت آبگیری می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری گفت: بدنه و مخزن سد نرماب چهل چای مینودشت در شرق استان گلستان که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان فعالیت دولت دوازدهم آبگیری و به احتمال زیاد افتتاح خواهد شد.

کاظم پالیزدار روز دوشنبه در بازدید از سد نرماب مینودشت گفت: این سد بزرگ، از مهمترین پروژه‌های زیرساختی استان گلستان است که دولت تلاش دارد تا پایان فعالیت خود، آنرا به بهره‌برداری برساند.

وی افزود: باوجود شرایط سخت اقتصادی کشور و محدودیت‌ منابع مالی اما امسال دولت اعتبارات خوبی برای عملیات اجرایی سد نرماب مینودشت پیش بینی کرده که امیدواریم، ساخت مخزن و آبگیری آن تا پایان فعالیت همین دولت انجام شود.

پالیزدار اضافه کرد: بحث استملاک اراضی حوزه سد نرماب نیز نیاز به تقویت منابع اعتباری دارد که موضوع به معاون اول ریاست جمهوری برای پیگیری ارجاع می‌شود.

چند ماه پیش هادی حق شناس استاندار گلستان گفته بود که دولت امسال ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل مخزن سد نرماب چهل چای مینودشت اعتبار پیش بینی کرده که هزار میلیارد ریال آن در قانون بودجه و بقیه از دیگر منابع وزارت نیرو می‌باشد.

همچنین سیدابوالفضل حسینی نیا، سرپرست فرمانداری مینودشت نیز دراین بازدید که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز حضور داشت، برلزوم تسریع در پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به جابجایی چهار روستای طرح انتقال کاسه سد نرماب و نیز بحث استملاک اراضی حوزه این سد تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال بر روی سه رودخانه "نرماب، چهل چای و خرمالو" شهرستان مینودشت آغاز شد و درحال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده است.

این سد بزرگ از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم کل مخزن ۱۲۵ میلیون متر مکعب توسط وزارت نیرو و پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا درحال احداث است و علاوه بر تامین آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستا با جمعیت تقریبی ۵۵۰ هزار نفر، کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی با تامین آب ۱۸ هزار هکتار اراضی پایین دست، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی و نیز توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف احداث سد نرماب چهل چای مینودشت است.

همچنین این مقام مسوول امروز از گمرگ اینچه برون و ایستگاه راه آهن آن در حوزه شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha