می‌خواهم در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ملی‌پوش شوم

تهران- ایرنا- وزنه‌بردار جوان مازندارانی که از وی به عنوان نخبه جدید این رشته یاد می‌شود اعلام کرد به دنبال آن است که با تمرینات مستمر در آینده به جایگزینی برای «علی هاشمی» در تیم ملی تبدیل شود.

«امیرمحمد رحیمی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصمیمش برای تغییر وزن اظهار داشت: شرایط بدنی من به گونه‌ای است که می‌توانم در دسته فوق سنگین در آینده به یک مدعی تبدیل شوم اما پس از مشورت با مربیان و پیشکسوتان این رشته تصمیم گرفتم که در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه بزنم. چرا که این توانایی را دارم در سطح اول ایران باشم.  رکوردم در این دسته به صورت غیر رسمی ۱۸۰ کیلوگرم یک‌ضرب و ۲۱۵ کیلوگرم دوضرب است.  

این وزنه‌بردار جوان با اشاره به حضور «علی هاشمی» در دسته ۱۰۹ کیلوگرم عنوان کرد: قرار نیست من جایگزین کسی شوم.   با تمرینات  به دنبال اثبات توانایی خود به مربیان تیم ملی هستم و اکنون نیز در رده سنی جوانان وزنه‌خواهم. زد در چند سال آینده به رده سنی بزرگسالان خواهم رفت و برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس برنامه‌ریزی می‌کنم. «علی هاشمی» در این دسته افتخارآفرینی کرد و مدال طلای جهان را در کارنامه دارد. یکی دیگر از دلایل حضورم در این دسته المپیکی بودن آن است.   

رحیمی با اشاره به تمرینات خود در روزهای سخت کرونایی گفت: اکنون زیر نظر یکی از مربیان خوب ایران تمرین می‌کنم و «محمدرضا براری» بر تمریناتم نظارت دارد. امیدوارم از تجربه این پیشکسوت وزنه‌برداری به خوبی استفاده کنم و با ورزش پاک ملی‌پوش شوم. یکی از شرایطی که ممکن است زندگی ورزشی یک وزنه‌بردار را تحت تاثیر قرار دهد استفاده از مواد ممنوعه نیروزا است. برخی از ورزشکاران قبل از دعوت به اردو رکوردهای فوق‌العاده‌ای دارند اما در زمان اردو و نظارت مربیان روز به روز اُفت می کنند دلیل آن نیز استفاده از برخی مکمل‌های غیر مجاز است.  

وی که اکنون دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد است می‌گوید: قرار است با تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد در  لیگ حضور داشته باشم و در رده سنی جوانان وزنه‌ بزنم. این رقابت‌ها اواخر آبان ماه برگزار می‌شود.  

رحیمی در ادامه گذری بر سختی‌های مسیر وزنه‌برداری زد و گفت: برای کسانی که می‌خواهند این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند لازم است هزینه زیادی خرج شود و این هزینه‌ها بیشتر از جیب فرد است. هیات استانی بودجه لازم برای کمک به ورزشکاران ندارد. با وجود آن که پدرم رییس هیات وزنه‌برداری استان است اما تا کنون کمکی از این هیات دریافت نکردم. هزینه‌های تحصیل و ورزش را از جیب خودم پرداخت می کنم و خانواده به من کمک خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha