دستگاه‌های برتر همدان در جشنواره شهید رجایی معرفی شدند

همدان ـ ایرنا ـ دستگاههای اجرایی برتر استان همدان طبق شاخصه‌ها و ارزیابی‌های عمومی و اختصاصی انجام شده روز چهارشنبه در بیست و سومین جشنواره استانی شهید رجایی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان در این آیین گفت: این جشنواره همه ساله به منظور بزرگداشت شهیدان باهنر و رجایی به صورت ملی و در همه استان ها برگزار می‌شود و طبق شاخص‌های عمومی و اختصاصی با معرفی دستگاه‌های اجرایی برتر از آنها تقدیر می شود.

سید سعید شاهرخی افزود: جشنواره شهید رجایی فرصتی مناسب برای مرور ویژگی‌های مهم و بارز شهید رجایی و دولتمردانی است که اگرچه عمر دولتشان کوتاه بود اما نامشان جاودانه شد.

وی اضافه کرد: همه ما مسوولان باید مشی شهید رجایی که از ویژگیهای شاخص او پرکاری، مردمی بودن و تدین است را نصب العین خود قرار دهیم و همواره در این مسیر حرکت کنیم.

شاهرخی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور و در جنگ تمام عیار اقتصادی که با فشار حداکثری تحریم‌ها بر کشور مواجه هستیم و عرصه کار و خدمت رسانی در شرایط ویژه است لذا باید اقدامات خود را برای خدمت و حمایت  مردم به کار بگیریم.

استاندار همدان گفت: خدمات شایانی در کل کشور و در استان همدان در حال انجام است، اگر بنا باشد ما از اقدامات خاص در حوزه های مختلف امنیتی، فرهنگی، اجتماعی، جوانان، بانوان، اقثصادی و عمرانی صحبت کنیم باید ساعت‌ها فقط تیتر اقدامات موثر انجام شده در استان را نام ببریم.

شاهرخی افزود: با توجه به اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر مطالبه گری است بنابراین بازگو نکردن خدمات و اقدامات مسوولان در کنار مطالبه گری، موجب یاس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این کارهای بزرگ و ارزشمند انجام شده در استان، با استفاده از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی و صدا و سیما، بیان شود.

شاهرخی گفت: در حوزه سرمایه گذاری سالانه بیش از پنج هزار میلیارد تومان هدف اولیه ما بوده که در ۲ سال اجرای برنامه، خیلی بیشتر از این سقف عمل کردیم.

استاندار همدان عنوان کرد: در اشتغال و حمایت از تولید،احیا و بازگرداندن کارگاههای تعطیل شده قبلی و ارتقا ظرفیت کارگاهها توفیقات قابل توجهی داشتیم.

شاهرخی افزود: در حوزه امنیتی براساس گفته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، طبق شاخص های کمی و کیفی  از امن‌ترین استان‌های کشور هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی توجه به ارتقا جایگاه جوانان و بانوان و لزوم تقویت و استفاده از ظرفیتهای سازمان‌های مردم نهاد برنامه های خوبی انجام شده است.

استاندار همدان یادآور شد: استان همدان بیش از هشت هزار میلیارد تومان طرح ملی در دست اجرا دارد و از معدود استانهایی است که دارای ۲ خط اصلی راه آهن فعال از شمال و جنوب استان است و اتصال همدان به ملایر با هدف اتصال تهران به مرز خسروی انجام می شود. 

شاهرخی اظهار داشت: در حوزه جمع آوری بهداشتی فاضلاب و ارسال ۱۵ میلیون متر مکعب آب به نیروگاه، مانع از خروج آب از ۲۰ حلقه چاه کبودراهنگ شدیم.

وی اظهار داشت: با استحصال و ارسال ۴/۵ میلیون متر مکعب آب از فاضلاب همدان، پتروشیمی هگمتانه را راه اندازی کردیم که پشت پرده تمامی این خدمات، ساعت‌ها پشتکار و پیگیری بوده است.

استاندار همدان ادامه داد: ظرفیت سدهای استان همدان بیش از ۱۴۵ میلیون متر مکعب است که با مدیریت مناسب موجب شده در فروردین ۹۸، با وجود بارش سیل آسا، آسیبی به واحدهای مسکونی وارد نشد.

۵۰۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع سرطان هزینه شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تاکنون برای ساخت مرکز جامع سرطان فرشچیان همدان ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: این در حالی است که اعتبارات شهرستان همدان که در کشور توزیع شده ۶۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: مرکز جامع سرطان یک طرح راهبردی است که همدان را به قطب پزشکی و بهداشت و درمان تبدیل می کند و از استانهای مجاور برای مداوای بیماریهای خاص و صعب العلاج به همدان مراجعه می کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز ملی سرطان بیش از پتروشیمی اشتغال ایجاد می کند، از کلنگ زنی بیمارستان هزار تختخوابی در همدان خبر داد.

حاجی بابایی گفت: به زودی با پیوند کبد در همدان، استان بیش از ۱۰ سال از سایر استانها جلوتر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرحهای عظیم در سطح استان توسط قرارگاه خاتم الانبیا و نیز ورود ریاست سازمان برنامه و بودجه و تصمیمات گرفته شده برای اتمام طرحها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان شکل گرفته است.

در این آیین پنج دستگاه اجرایی از گروههای پنج‌گانه که موفق به کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی در گروه مربوطه بودند معرفی شدند. 

لوح تقدیر دستگاه اجرایی برتر در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بیست و سومین جشنواره شهید رجایی به وهب مختاریان مدیر کل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان تعلق گرفت.

محمدرضا رسولی مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان همدان دستگاه برتر اجرایی در گروه تولیدی و خدماتی، در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی معرفی شد.

دستگاه برتر اجرایی در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت به شیرزاد جمشیدی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تعلق گرفت.

دستگاه برتر اجرایی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، بیست و سومین جشنواره شهید رجایی به احمد توصیفیان مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان و دستگاه برتر اجرایی در گروه عمومی و قضایی، به سیدناصر محمودی مدیرکل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان تعلق گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha