مواضع طلبکارانه سعودی‌ها از مردم فلسطین

تهران- ایرنا- آل سعود که به دلیل اتخاذ سیاست‌های هدفمند برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد شدید جهان اسلام و مردم و مقامات فلسطین قرار گرفته است از زبان یک مقام امنیتی سابق خود با اتخاذ مواضعی طلبکارانه ، فلسطینی ها را به باد انتقاد گرفت .

 به گزارش روز سه شنبه ایرنا «بندر بن سلطان بن عبدالعزیز»، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق این کشور در واشنگتن، از رهبری فلسطین به دلیل رد تصمیم دو کشور حاشیه خلیج فارس برای عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کرد.

بندر بن سلطان در مصاحبه ای با شبکه « العربیه»، انتقادات مقامات فلسطینی از سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را " سخنان جسورانه و ناپسند" توصیف کرد و افزود که این سخنان غیر قابل قبول است.

وی دربخش اول این مصاحبه سه قسمتی با این شبکه سعودی گفت: مسئله فلسطین عادلانه است، اما حامیان آن شکست خورده اند، در حالی که مسئله اسرائیل ناعادلانه است، اما حامیان آن موفق هستند. این خلاصه اتفاقاتی است که در ۷۵ سال گذشته رخ داده است.

وی مدعی شد: خیانت خوی این رهبران است. اما آنچه عجیب بوده این است که آنها از کلماتی مانند (خنجر از پشت زدن و خیانت) استفاده می کنند، این سنت آنها در تعامل با یکدیگر است.

سفیر سابق سعودی در ادامه ضمن محکوم کردن اظهارات رهبران فلسطین علیه رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفت که جسارت آنها علیه رهبران خلیج فارس غیرقابل قبول است.

وی افزود: رهبران فلسطین همیشه به یک چیز مقید هستند و آن شرط بندی بر روی طرف بازنده است که آن هم هزینه دارد.

بندر ادعا کرد که مردم فلسطین باید به خاطر داشته باشند که عربستان همیشه برای ارائه کمک و مشورت به آنها آماده بوده است.

رییس پیشین سازمان امنیت عربستان درباره واکنش رهبران فلسطین به توافق عادی سازی گفت: آنچه شنیدم تاسف آور  است . زیرا این سخنان نسنجیده ای بود که از طرف مسئولانی گفته می شود که می خواهند همه مردم از آنها حمایت کنند.

امارات در ماه آگوست (مرداد) توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا کرد در حالی که بحرین نیز مدتی بعد در ماه سپتامبر(شهریور) به این توافق پیوست که «محمود عباس» رئیس جمهور فلسطین در واکنش به این توافق گفت که مقامات فلسطین اقدام امارات را خیانت می داند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha