۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84066011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان عراق: فرصت مناسبی برای حل اختلاف اربیل و بغداد فراهم است
مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق

تهران - ایرنا - "مسرور بارزانی" نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق دوشنبه شب در سخنانی در پارلمان این منطقه گفت که اربیل و بغداد فرصت مناسبی برای حل اختلافات دارند، نباید آن را هدر داد، هرچند که مذاکرات در چارچوب قانون اساسی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از شبکه کردی" روداوو" بارزانی که در پارلمان محلی کردستان عراق حضور یافته و به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت، ادامه داد: فرصت برای حل مشکلات میان دو طرف فراهم است و باید آن را غنیمت شمرد و از دست نداد، چرا که حل مشکلات دو طرف براساس قانون اساسی عامل مهمی برای ثبات و در راستای منافع عموم ملت عراق خواهد بود.

بارزانی افزود: اختلافات میان اربیل و بغداد صرفا در خصوص بودجه و حقوق کارمندان نیست و پرونده نیروهای پیشمرگه، نفت و مناطقی که به گفته وی برای کردستان و در کنترل دولت بغداد قرار دارد، از مهم‌ترین این پرونده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد که اربیل و بغداد قبلاً توافق کرده بودند که ۶ مرکز اطلاعات مشترک میان ارتش و نیروهای پیشمرگه در شهرهای دیاله، مخمور، موصل، کرکوک، اربیل و بغداد تاسیس کنند، اما دولت فدرال هیچ تصمیمی برای ایجاد مراکز با هدف مهار فعالیت‌های تروریستی صادر نکرده است.

بغداد و اربیل بر سر موضوع‌های فروش نفت، حقوق کارکنان و بودجه اقلیم کردستان عراق با یکدیگر اختلاف دارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha