طرح جامع شهر آستانه باید کارشناسی مجدد شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شهرآستانه د از توابع این استان با استقبال زیاد افراد غیربومی برای اسکان و زندگی مواجه شده و طرح جامع شهری آن باید به شکل اصولی و منطبق بر شرایط حاضر کارشناسی مجدد شود.

سید«علی آقازاده» روز دوشنبه درنشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی، افزود: استقبال بالای افراد غیربومی برای زندگی در شهر استانه در سه سال اخیر مناسبات جمعیتی متفاوتی را رقم زده و باید زیرساخت‌ها و برنامه‌ها برای این شهر با تحلیل همه‌جانبه‌نگر همراه باشد تا در اینده پاسخگوی نیازها بوده و مشکلی ایجاد نشود.

وی اظهار داشت:عرصه توسعه شهری نیازمند زمین مناسب است که آستانه در این زمینه محدودیت جدی دارد و باید مسایل به گونه‌ای مدیریت شود تا فضای سبز و باغات موجود حفظ شده و در دهه پیش رو ضعف در برنامه‌ها مشکل‌ساز نباشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در ادامه گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی قول افزایش ۲۰ هکتار به محدوده شهر محلات داده شده بود که این مهم امروز نهایی شد.

«مهدی زندیه‌وکیلی» افزود: طرح جامع شهر مامونیه پس از بازنگری به تصویب رسیده  و طرح جامع شهر آستانه نیز سال ۸۵ تصویب شده  که برای ارزیابی مجدد آماده است.

پنجمین نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی ۲۴ دستور کار در زمینه تصمیم سازی برای مجتمع‌های گردشگری، ساخت سردخانه، ساخت سفره‌خانه، طرح توسعه جایگاه سوخت، طرح بسته‌بندی حبوبات و غلات و ایجاد واحد دادمداری داشت که اعضای کارگروه با اجرای آن‌ها موافقت کردند.

استان مرکزی یک میلیون ۴۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha