۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1462
کد خبر: 84063057
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ پهنه آب بندان در آستانه اشرفیه لایروبی شد

۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۸
کد خبر: 84063057
 ۱۵ پهنه آب بندان در آستانه اشرفیه لایروبی شد

رشت-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: لایروبی ۱۵ پهنه از آب بندان های طبیعی این شهرستان از سوی جهاد کشاورزی اجرایی و عملیاتی شده است.

مسعود امیربنده ای روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه لایروبی آب بندان های تحت پوشش جهاد کشاورزی در این شهرستان از اوایل تابستان امسال  آغاز شده اظهار داشت: تعداد ۲۲ آب بندان به مساحت بیش از  یک هزار هکتار تحت پوشش جهاد کشاورزی این منطقه قراردارد  و روند لایروبی این آب بندان ها همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی تامین آب زراعی و کشاورزی را در اولویت اجرای طرح لایروبی انهار کشاورزی در این شهرستان عنوان و تصریح کرد: با اجرای لایروبی آب بندان های طبیعی در این منطقه که تا دو هفته دیگر به پایان می رسد ، زمینه ذخیره سازی ۱۶ میلیون مترمکعب آب فراهم خواهد شد.

وی اجرای طرح های گردشگری ، آبزی پروری ، ورزشی و غیره را از دیگر اهداف لایروبی آببندان های طبیعی بیان و خاطرنشان کرد : کلیه متقاضیان می توانند در جهت اجرای چنین طرح هایی با اولویت حفظ محیط زیست با جهاد کشاورزی شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه یادآور شد: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات به منظور اجرای طرح لایروبی آب بندان های تحت پوشش جهاد کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است.

 ۸۳۹ هکتار از آب بندان های شهرستان آستانه اشرفیه نیز مربوط به اداره امور منابع آب این منطقه است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha