۳۰۰ میلیارد تومان صرف راه اندازی طرح های جدید در البرز شد

کرج - ایرنا- استاندار البرز با اشاره به راه اندازی ۲ طرح دانش بنیان و تخصصی با پیام رییس جمهوری در استان البرز گفت : فعال سازی این طرح ها ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

نخستین پالایشگاه تولید فرآورده های مشتق از پلاسمای خاورمیانه و خطوط  تولید فناوری بیوتکنولوژی شامل تولید کود فسفات ایوران و خط تولید بذور هیبریدی چغندر، گوجه وخیار روز پنجشنبه با پیام ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد.

عزیزاله شهبازی در مراسم  راه اندازی کارخانه تولید فرآورده های مشتق از پلاسما  که در شهرک صنعتی بهارستان کرج برگزار شد، راه اندازی پالایشگاه پلاسمای خون، آرزوی دیرینه مردم ایران اسلامی بود که امروز مراحل اولیه این اقدام مهم آغاز شد.
استاندار البرز افزود: در این پالایشگاه ضمن جذب  ۱۶۰ نفر بخش بزرگی از مشتقات پلاسما که اکنون  خام فروشی  و صادر می شود  و با قیمت گزاف به صورت پالایش شده وارد می کنیم، در داخل کشور مهیا خواهد شد.

وی ادامه داد : راه اندازی  خطوط تولید بایو فسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی در کرج یکی دیگر از دستاوردهایی است که سرمایه گذاران و محققان البرزی بر افتخارات این استان افزودند.

استان البرز بیش از سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که از قطب های مهم صنعت کشور به شمار می رود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha