سردار تهرانی‌مقدم: امنیت پایدار کشور مرهون خون پاک شهداست

اراک - ایرنا - مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امنیت پایدار و اقتدار روز افزون در کشور مرهون خون پاک شهدا و مجاهدت‌های رزمندگان و جانبازان هشت سال دفاع مقدس است.

سردار محمد تهرانی‌مقدم روز دوشنبه در آیین تجلیل از رزمندگان جهادگر در محل جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: راه و سیره شهدا  باید با قدرت ادامه یابد و مهمترین ویژگی شهدا عدم وابستگی آنان به مادیات بود و آن عزیزان  تنها برای کسب رضای الهی گام برداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شروع ساخت موشک‌های اقتدار آفرین در ابتدای انقلاب اسلامی از مجموعه‌های تحقیقاتی جهاد سازندگی شروع شد و اگر امروز می‌گوییم به قدرت برتر موشکی دست پیدا کرده‌ایم و کشور در حوزه فضا دارای رتبه برتر جهانی است همه به برکت مجاهدت‌های جهادگران و شهدای جهاد است که این کار ارزشمند را شروع کردند.

سردار تهرانی‌مقدم افزود: سنگرسازان بی‌سنگر در دفاع مقدس، بن بست شکن بودند و  این عنوان  که از سوی حضرت امام(ره) به آنان داده شد، حکیمانه و مدبرانه بود که امروز باید عمق این کلام را بهتر تبیین کرد.

وی اظهار داشت: امروز پیشکسوتان جهاد سازندگی، دنیایی از تجربیات عملیاتی و آموزه‌های ارزشمند دارند که باید به خوبی از آنان استفاده کرد چراکه سنگر سازان بی‌سنگر در حوزه پشتیبانی جنگ نقش محوری داشتند.

مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سنگرسازان بی‌سنگر بی صدا و مظلومانه در دفاع مقدس خدمت‌رسانی کردند و استان مرکزی هم در این خصوص جهادگران زیادی داشت که نقش محوری داشتند.

وی افزود: نقش آفرینی جهاد سازندگی در دفاع مقدس و به خصوص در عملیات والفجر ۱۰ که با احداث جاده تاریخی در ارتفاعات انجام شد یک نقش بی‌بدلیل است چراکه این منطقه به طور ویژه توسط دشمنان رصد می‌شد و یکی از مهمترین نقاط بود که جهادگران در آن نقش آفرینی مهمی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج حسن تهرانی‌قدم یک مدیریت جهادگونه همراه با ایثار و ازخودگذشتگی از خود داشت و با این مدیریت توانست اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد و این ویژگی‌ها سبب شد نام او برای همیشه در ذهن ها ماندگار باشد.

وی گفت:  استان مرکزی در دفاع مقدس یک استان پیشتاز و ممتاز بوده که عملکرد بسیار درخشانی را برای خود به یادگار گذاشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: بیان خاطرات و انتقال تجربیات سنگرسازان بی سنگر به نسل جوان جامعه یک ضرورت است چراکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی باید با به کارگیری تجربیات ارزشمند آنان در اقتصاد مقاومتی و خودکفایی فعالیت موثر داشت.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی افزود: یکی از اقداماتی که در راستای چهل سالگی دفاع مقدس تاکنون به خوبی انجام شده راه اندازی نهضت خاطره‌گویی رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است که تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه در این خصوص در استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: در برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان از برنامه‌ها به وضوح  مشاهده شد که این موضوع در برنامه‌هایی همچون آبروی محله، افتخار کوچه‌ها و نمایشگاه تخصصی دفاع و مقاومت نمود یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: در حوزه انتقال مفاهیم دفاع مقدس آن چیزی که انتظار می‌رود با جدیت دنبال شود ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مهدهای کودک است و برنامه‌ریزی‌ها باید به شکلی باشد که به طور مستمر این موضوع انجام شود.

سرهنگ کریمی افزود: البته استفاده از روش‌ها و شیوه‌هایی که ترویج فرهنگ دفاع مقدس را به سنین و اقشار مختلف جامعه انتقال دهد یک ضرورت مهم است و لازمه کار محسوب می شود و همه باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم.

استان مرکزی در دفاع مقدس ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha