رقابت هزار و ۶۷۷ برگزیده المپیاد علمی دانشجویی در روز جمعه ۲۵ مهر

تهران- ایرنا- دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور گفت: مرحله بیست و پنجم المپیاد علمی دانشجویی کشور با هزار و ۶۷۷ راه یافته به این مسابقات روز جمعه ۲۵ مهرماه در ۱۰ دانشگاه کشور برگزار می‌شود.

احسان جمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا در خصوص برگزاری مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در سال ۹۹ اظهار داشت: مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور روز جمعه ۲۵ مهرماه در دانشگاه های واقع در مراکز ۱۰ گانه کشور شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا (همدان)، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

تعداد راه یافتگان به مرحله نهایی

جمالی تعداد راه یافتگان به مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ رشته را هزار و ۶۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد را ۶۰۹ نفر زن و هزار و ۶۸ نفر مرد تشکیل می دهند.
به گفته وی، برگزیدگان ۲۳ رشته المپیاد علمی دانشجویی سال ۹۹ برای شرکت در مرحله نهایی امروز شنبه پنجم مهرماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می شوند.

مهمترین نکات بیست و پنجمین المپیاد

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور درباره مهمترین نکاتی که دانشجویان باید به آن توجه کنند، خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی آزمون ها در سایت مرکز المپیاد به نشانی اینترنتی http://olympiad.sanjesh.org قابل دریافت است؛ همچنین آزمون ها به صورت تشریحی فقط در روز جمعه ۲۵ مهرماه از ساعت هفت صبح تا ۱۸ بعد از ظهر برگزار می شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و به منظور پیشگیری از بیماری، امکان واگذاری خوابگاه به دانشجویان و نمایندگان دانشگاه ها وجود ندارد. علاوه بر این، پوشاندن بینی و دهان با ماسک در قبل، حین و بعد از آزمون در محیط دانشگاه الزامی است.

جمالی با بیان اینکه ارائه ناهار و میان وعده به دانشجویان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود، اظهار داشت: همراهان دانشجو مانند پدر، مادر و همسر اجازه ورود به داخل دانشگاه را نخواهند داشت و امکاناتی برای پذیرایی و اسکان آنها وجود ندارد.

ممنوعیت‌های المپیاد

به گفته این مقام مسوول سازمان سنجش آموزش کشور، استفاده از ماشین حساب های قابل برنامه ریزی ممنوع است و دانشجویان به جز المپیاد رشته روانشناسی می توانند از ماشین حساب ساده استفاده کنند.
وی به دیگر ممنوعیت های این المپیاد اشاره کرد و گفت: به همراه داشتن کتاب قرآن مجید و کتاب قانون در جلسات آزمون های المپیاد الهیات و معارف اسلامی و حقوق ممنوع است.

زمان‌های مهم المپیاد علمی دانشجویی

دبیر المپیاد علمی دانشجویی کشور افزود: با توجه به برگزاری مرحله نهایی در مناطق ۱۰ گانه، دانشجویان معرفی شده باید از فردا یکشنبه ۶ مهرماه تا سه شنبه هشتم مهرماه به بخش المپیاد درگاه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و شهر محل آزمون خود را به دقت انتخاب و ثبت نام کنند.

جمالی ادامه داد: برای دانشجویانی که نسبت به انتخاب شهر آزمون خود در بازه زمانی تعیین شده اقدام نکنند، کارت ورود به جلسه آزمون صادر نشده است و امکان شرکت در المپیاد ندارند. همچنین دانشجویان معرفی شده به مرحله نهایی المپیاد رشته های شیمی، مهندسی شیمی، زیست شناسی، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و متالورژی می توانند به جای شرکت در المپیاد رشته اصلی خود در المپیاد سلول های بنیادی و مهندسی بافت شرکت کنند.

وی تاکید کرد: این داوطلبان باید در زمان تعیین شهر حوزه، رشته مورد نظر المپیاد خود را انتخاب کنند.

تاریخ توزیع کارت آزمون

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان توزیع کارت آزمون های المپیاد، خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون های المپیاد از روز سه شنبه ۲۲ مهرماه جاری توسط درگاه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org فقط برای منتخبان شرکت در مرحله نهایی المپیاد که شهر حوزه خود را انتخاب کرده اند، قابل دریافت است.

وی با تاکید بر به همراه داشتن کارت ملی و کارت ورود به جلسه آزمون، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اجرا به دانشگاه های مجری ابلاغ شده است. داوطلبان با همکاری و رعایت بهداشت فردی، حفظ فاصله فیزیکی و زدن ماسک، این سازمان و دانشگاه های مجری را در برگزاری مطلوب المپیاد یاری دهند.

به گزارش ایرنا، مرحله نهایی بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ رشته الهیات و معارف اسلامی، حقوق، روانشناسی، ریاضی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، علوم جغرافیایی، فیزیک، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی متالورژی و مواد، مهندسی مکانیک، آمار، زبان و ادبیات فارسی، زیست شناسی، سلول های بنیادی و مهندسی بافت، شیمی، طراحی صنعتی، علوم زمین، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha