۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84046981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی افزایش یافت

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 84046981
کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: حجم کشفیات مواد مخدر در این استان از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۲۵ درصد بیشتر شده است.

سردار ابراهیم قربان‌زاده روز یکشنبه در مراسم معرفی فرمانده جدید انتظامی شهرستان مرزی تایباد افزود: ۱۸ تن انواع مواد مخدر ظرف این مدت با اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و عملیات ایست و بازرسی در سطح خراسان رضوی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از کل حجم مواد مخدر امسال کشف شده در خراسان رضوی از نوع سنتی و ۲۰ درصد آن مواد مخدر صنعتی است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین گفت: قاچاقچیان مواد افیونی و سوداگران مرگ مسیر قاچاق و ورود مواد مخدر را به داخل این استان تغییر داده‌اند. 

وی افزود: با این وجود حضور پرصلابت و مقتدر نیروهای مرزبانی و انتظامی در جای جای نوار مرزی خراسان رضوی در شرق این استان موجب شده تا مبداء افزون بر ۹۵ درصد حجم قاچاق مواد مخدر ورودی به خراسان رضوی استانهای همجوار باشد.

سردار قربان‌زاده ادامه داد: این وضعیت نشانگر حاکمیت امنیت کامل در مرزهای خراسان رضوی با کشورهای همسایه است. 

وی گفت: مبداء کمتر از پنج درصد قاچاق مواد مخدر به داخل خراسان رضوی، مرز کشورهای همسایه آن هم در وزنهای محدود است که با هوشیاری ماموران مرزبانی و انتظامی کشف می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهارداشت: روزانه هزار و ۸۰۰ مورد عملیات و ماموریتهای انتظامی در سطح این استان انجام می‌شود. 

 وی افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده در ایران ۹ هزار حلقه اتصال بین مردم و حکومت وجود دارد که ۲۰ درصد آن از طریق مراجعه قشرهای گوناگون مردم به واحدهای مختلف نیروی انتظامی جمهوری اسلام ایران صورت می‌گیرد.
سردار قربان‌زاده ادامه داد: با وجود وسعت خراسان رضوی و همجواری آن با کشور افغانستان و ترکمنستان امروز این استان دارای امنترین مرزها و کمترین ورود غیرمجاز به داخل خاک میهن اسلامی است.

وی گفت: احساس امنیت در بین مردم بخاطر توفیق روزافزون نیروی انتظامی در انجام ماموریتهایش افزایش یافته و رضایتمندی مردم ما از پلیس به حد مطلوب و قابل قبولی رسیده هر چند هنوز رضایت کامل نداریم.
همچنین در این مراسم "سرهنگ امیر امیراحمدی" به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان مرزی تایباد معرفی و از تلاش سرهنگ پاسدار علی‌اکبر قربانی در این سمت قدردانی شد.

خراسان رضوی ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر آن مربوط به حوزه جغرافیایی شهرستان تایباد است. 

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha