۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 1245
کد خبر: 84043489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جماعت اهل سنت عراق:عادی سازی روابط با اسرائیل خیانت به فلسطین است

بغداد – ایرنا – روحانی برجسته و رییس جماعت علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی بر خلاف شرع و عقل و خیانت به اسلام و مردم فلسطین است .

«شیخ خالد الملا» روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت که عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی بر خلاف شرع، عقل سلیم و منطق بوده و درست این است که این کشورها روابط بین خود را عادی سازی کنند.

به گفته وی، به جای عادی سازی روابط با دشمنان، بهتر است که شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس با براداران خود در یمن، عراق، سوریه، لبنان و لیبی دست به عادی سازی روابط بزنند.

الملا تاکید کرد که کانون جماعت علمای اهل سنت با اندوه و نگرانی جدی خیانت بزرگ عادی سازی با رژیم صهیونیستی را دنبال کرده و آن را خیانت به اسلام، پیامبر (ص) و صحابه بزرگوار و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می داند.

وی ادامه داد که عادی سازی برخی از کوتوله های عرب با رژیم صهیونیستی نه تنها خیانت به ارزش ها و اصول اسلامی بلکه خیانت به همه اسیران، آوارگان و زندانیان فلسطینی در زندان های این رژیم و ملت مظلوم فلسطین است.

شیخ الملا تاکید کرد که سرزمین فلسطین به اتفاق همه علمای اسلام اعم از شیعه و اهل سنت، سرزمین مسلمانان است زیرا هنگام فتح آن هرگز بین مسلمانان تقسیم نشده و به همین وضعیت خود باقی ماند.

به گفته وی، فلسطین متعلق به همه مسلمانان است و در آن اسراء و معراج پیامبر (ص) اتفاق افتاد و مسجد الاقصی، «قبه الصخره» (گنبد سنگی) و دیگر مقدسات مهم واقع شده اند.

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق با ابراز شگفتی برخی کشورهای عربی در عادی سازی  روابط با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد  این کشورها هرگز حتی یک تیر به سمت اسراییل شلیک نکرده و هیچگاه هم جنگی با این رژیم غاصب نداشته اند، چرا باید دست به عادی سازی روابط بزنند!؟

وی افزود:امارات و بحرین تنها به خواست اربابشان «دونالد ترامپ» و «نتانیاهو» تن به این خفت و ذلت داده اند.

این عالم دینی اهل سنت گفت تجاوزهای آمریکا  و رژیم صهیونیستی در طول سال های گذشته علیه کشورهای عربی و اسلامی نقش اساسی در پیشبرد سیاست عادی سازی با این رژیم غاصب بازی کرده است.

وی افزود که دشمنان در طول سال های گذشته منطقه ما را درگیر فتنه های مختلفی کرده اند تا جایی که اذهان جوانان مسلمان را از مساله اساسی یعنی فلسطین منحرف کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha