۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84042916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ درصد معابر ایرانشهر برای معلولان مناسب سازی شده است

زاهدان- ایرنا- رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۵۰ درصد معابر و ادارت این شهرستان برای تردد معلولان مناسب سازی شده که نیاز است سایر ادارات و نهادها نسبت به این امر اقدام کنند.

ابراهیم نرماشیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیش‌از هفت هزارو ٢٠٠ معلول در شهرستان‌های ایرانشهر و بمپور سکونت دارند که با توجه به مناسب سازی نشدن بعضی از خیابان‌ها و ادارات برای تردد در سطح شهر این عزیزان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیش‌از ۵٠٠ معلول و جانباز از ویلچر استفاده می‌کنند اظهارداشت: معلولان مانند سایر افراد حق دارند که به راحتی در خیابان‌ها، معابر، ادارات و بانک‌ها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه نباشند.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: این بی‌توجهی در مناسب سازی در بعضی معابر و ادارات موجب شده معلولان در زمان حضور در معابر و ادارات برای تردد مشکلات جدی داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از اداراتی که برای عبور معلولان مناسب سازی کرده‌اند، افزود: تعدادی از ادارات و بانک‌ها رمپ مناسبی برای تردد معلولان پیش‌بینی نکرده‌اند به طوریکه اگر معلولان به عنوان ارباب رجوع به این ادارات مراجعه کنند نیازمند کمک دیگران هستند.

نرماشیری اظهارداشت: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، تمام موسسات و سازمان‌های دولتی موظف هستند در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و معابر عمومی معلولان را نیز مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۳۷ کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha