۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84038602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار آستارا: اداره‌ها در برنامه‌های هفته دفاع مقدس همکاری کنند

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: اداره‌ها در برگزاری برنامه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس مشارکت کنند و تمیهدات لازم برای اجرای آئین‌ها در فضای مجازی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صابر روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در دفتر امام جمعه آستارا اظهار کرد: باید در جامعه اهمیت دفاع مقدس نشان داده شود تا نسل امروز با مهارت ‌ها و ارزش‌ های دفاع و پایداری آشنا شود.

وی ادامه داد: در این راستا فضای شهر و روستاها باید متناسب با هفته آذین بندی شود و نمای اداره ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی، رنگ و بوی ایثار و فداکاری دفاع مقدس به خود بگیرند.

فرماندار آستارا گفت: پایداری نظام اسلامی را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم و با اجرای برنامه های فرهنگی می توان آرمان ها و هدف های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال داد.

وی افزود: در حوزه دفاع مقدس باید کتاب و مستند تصویری در آستارا تولید شود و در قالب این طرح ها می توان رشادت های رزمندگان این شهرستان را توصیف کرد و گامی جهت بزرگداشت آنها برداشت.

صابر گفت: نمایشگاه عکس دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان جنگ تحمیلی جزو برنامه هایی است که امکان اجرای آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم است.

امام جمعه آستارا هم در این جلسه گفت: امنیت کشور را مدیون رزمندگان اسلام هستیم و باید قدردان آنان باشیم و شیوع کرونا نباید ما را از اجرای باشکوه برنامه های هفته دفاع مقدس غافل کند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: باید از ظرفیت بسیج و سازمان های مردم نهاد در برنامه های هفته دفاع استفاده کرد و دانشجویان، دانش آموزان و هیات های مذهبی به پربار شدن برنامه ها در حوزه های مختلف کمک کنند.

وی ادامه داد: برای تبیین ارزش های دفاع مقدس بین نسل جوان، نباید از جنبش نرم افزاری و تولید فکر غافل شویم و برنامه ها در فضای مجازی نیز جدی گرفته شود.

۳۱ شهریور تا هفتم مهر ماه هفته دفاع مقدس است و در ۳۱ شهریور ۵۹ رژم بعثی عراق به ایران حمله نظامی کرد و هشت سال دفاع ایرانیان در برابر آنها، همه ساله به عنوان هفته دفاع مقدس گرامی داشته می شود.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، محدودیت هایی در اجتماعات مردمی ایجاد کرده است و بسیاری از برنامه ها در فضای مجازی اجرا می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha