فعال بحرینی: عادی سازی روابط دولت‌های دیکتاتور با اسرائیل جبهه مقاومت را تقویت می‌کند

لندن- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جبهه مخالفان بحرین و فعال سیاسی ساکن انگلیس در محکومیت عادی‌سازی روابط منامه با تل‌آویو تصریح کرد که این مسأله، جبهه مقاومت را تقویت و ملت‌های منطقه را به یکدیگر نزدیک‌تر خواهد کرد.

«علی الفائز» روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا در لندن، تصمیم اخیر رژیم آل‌خلیفه را غیرقانونی توصیف و تصریح کرد که این اقدام، بیانگر موضع ملت بحرین نیست.

به گفته وی، حتی وفاداران به رژیم آل خلیفه نیز با صدور بیانیه‌هایی، مخالفت خود را با تصمیم حکومت اعلام کرده‌ و  از این اقدام برائت جسته‌اند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فلسطین، آرمان مقدس و رژیم صهیونیستی، دشمن ملت بحرین است، افزود که آل خلیفه با حمایت عربستان سعودی و برای منافع سیاسی این رژیم، رئیس جمهوری آمریکا و نیز نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چنین تصمیم شومی را اتخاذ کرد.

او با اشاره به روابط دیرینه و پشت پرده رهبران بحرین و رژیم اشغال‌گر قدس به عنوان فرزندان نامشروع استعمار انگلیس، نیز گفت که رژیم آل خلیفه برای جلب حمایت از دونالد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کمک به حل مشکلات داخلی بنیامین نتانیاهو، حاضر به این خیانت آشکار شد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی همچنین با بیان اینکه تنها یک درصد مردم بحرین با تصمیم سران آل خلیفه درباره عادی سازی مناسبات دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی موافق هستند، خاطر نشان کرد که از زمان انتشار این خبر، موج عظیمی از ملت بحرین صدای اعتراضات خود را به فضای مجازی کشانده و تصریح کرده‌اند که این تصمیم، نشان‌گر دیدگاه مردم کشور نیست؛ فلسطین، آرمانی مقدس برای ما و رژیم صهیونیستی دشمن ماست.

او در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی عادی سازی روابط دو طرف با وجود اعتراض‌های گسترده در بحرین، به تداوم مخالفت مردم کشورهایی مانند مصر، اردن و امارات که روابط خود را با رژیم اشغال‌گر قدس عادی سازی کرده‌اند اشاره و پیش‌بینی کرد که بزودی درگیری ها میان ملت‌ها و دولت های منطقه بر سر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بالا خواهد گرفت.  

الفائز در همین حال، رژیم صهیونیستی و دولت های دیکتاتور منطقه را در موضع ضعف توصیف کرد که برای اتحاد علیه ایران و جبهه مقاومت با یکدیگر هم پیمان شده‌اند. وی با این حال تصریح کرد که این اقدام، جبهه مقاومت را تقویت و تلاش‌ برای اینکه دوست (ایران) جای دشمن (رژیم صهیونیستی) و دشمن جای دوست معرفی شود با شکست مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.  

بر اساس بیانیه مشترک رهبران آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی، آن‌ها در مورد "ایجاد روابط کامل دیپلماتیک میان اسرائیل و پادشاهی بحرین" توافق کرده‌اند.  

خبر عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن روی می‌دهد که درخواست فلسطین برای گنجانده شدن‌ بندی در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای مخالفت با عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی به علت اعتراض بحرین، حذف شده بود.  

منابع صهیونیستی فاش کردند که روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.  

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.  

بحرین و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده بودند که با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، این روند سرعت بیشتری به خود گرفت.  

منامه و ابوظبی به دنبال آن هستند که پیش از پایان یافتن دوره ریاست جمهوری ترامپ، به رابطه با رژیم صهیونیستی دست یابند؛ زیرا در اصل این رابطه، شخص ترامپ قرار دارد و معلوم نیست که وی دوباره به عنوان رییس جمهوری آمریکا انتخاب شود.  

اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است.  

بحرین اعلام کرده که برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به توافق رسیده است. این کشور پس از مصر، اردن و امارات، چهارمین کشور عربی است که روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha