استاندار یزد، جذب سرمایه‌های مردم برای تقویت تعاونی‌ها را خواستار شد

یزد- ایرنا- استاندار یزد به اهمیت و جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: باید با جذب سرمایه‌های خرد مردم در تقویت این بخش مهم اقدام لازم صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، محمد علی طالبی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از شرکت‌های تعاونی برتر افزود: بخش تعاون با جذب سرمایه‌های مردم موجب رونق،  جهش تولید و به اشغال کمک مناسبی انجام می‌دهد.

وی با قدردانی از شرکت‌های تعاونی فعال و موثر در اقتصاد ادامه داد: امروز بخش تعاون با جذب سرمایه‌های خرد مردم و هدایت آن به سمت تولید نقش ارزنده‌ای در کاهش ایجاد طبقات اجتماعی فراهم کرده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: بخش تعاون با مشارکت و پیگیری افراد علاقه‌مند تاکنون در جذب سرمایه‌ها بر اساس نیازها و مطالبات در استان نقش موثری ایفا کرده و باید این وضعیت با فرهنگ‌سازی روز به روز تقویت شود.

طالبی تصریح کرد: دولت از بخش تعاونی و مشارکت آنها در عرصه اقتصاد و خدمت به مردم و نظام اسلامی به خصوص تولید و اشتغال حمایت می‌کند و زمینه خوبی در این عرصه در استان وجود دارد.

همچنین سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه امسال در مجموع ۹۶ تعاونی جدید به بخش تعاونی‌ها اضافه شد گفت: این تعداد تعاونی زمینه اشتغال ۱۵۲۳ نفر را فراهم کرده است.
 
عماد تشکری، سهم صادرات بخش تعاون یزد را در سال گذشته ۱۶۶ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: کشورهای ترکیه، افغانستان، عراق، پاکستان، آلبانی، مقدونیه و آلمان کشورهای هدف صادراتی بخش تعاون استان بودند.

زمستان سال ۹۸ نرخ بیکاری در استان ۱۳.۲ درصد بود که این رقم در بهار سال جاری به ۱۱.۴ درصد رسید و هم اکنون به ۷.۶ درصد کاهش یافته است.

۴۰ هزار نفر در بخش تعاونی‌های یزد عضویت دارند.

هفته تعاون از ۱۳ شهریورماه آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha