۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۵۱
کد خبر: 84031457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲۰هکتار از زمین‌های کشاورزی بمپور به سیستم نوین آبیاری مجهز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۳۲۰هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان با اعتبار بیش‌از ۴۰ میلیارد ریال به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

محمد اکرم هودیانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با مشارکت کشاورزان و بهره‌برداران این سطح تا پایان سالجاری به یکهزار و ۵٠٠ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش‌از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار صرف تجهیز یکهزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بمپور به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بمپور گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده که با اجرای این طرح‌ها به بیش‌از چهار هزار هکتار افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری بشمار می‌رود.

به گزارش ایرنا شهرستان بمپور در ۲۵ کیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha