تحقق «پلیس حرفه‌ای» با آموزش

تهران - ایرنا - معاون تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه با آموزش و استمرار آن می‌توانیم «پلیس حرفه ای» باشیم، گفت: در مسیر هوشمندسازی، پیشرو هستیم و با بهره گیری از سامانه های نوین به ویژه در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی در برگزاری دوره‌های آموزشی مواجه شدیم برنامه های خود را عملیاتی می‌کنیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس،  سردار حبیب الله جان نثاری در حاشیه بازدید از خبرگزاری پلیس با تسلیت ایام  سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: خرسندم که فرصتی ایجاد شد در خدمت همکارانمان در معاونت اجتماعی ناجا باشم و تقدیر و تشکر خودم را از دوستان به ویژه در مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا و خبرنگاران پرتلاشی که  فعالیت ها، اقدامات و ماموریت های متنوع ناجا را منعکس می کنند، اعلام کنم.

وی افزود: امروز  آحاد مردم و مسئولان کشور به این مهم که نیروی انتظامی در جای جای کشور حضور و نقش موثری دارد، اذعان می کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا  با اشاره به عملکرد خبرنگاران خبرگزاری پلیس ادامه داد:  نقش اثرگذار شما فعالان رسانه ای  مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات ناجا در انعکاس تلاش ها و ایثارگری های سبزپوشان نیروی انتظامی از نقطه صفر مرزی تا دل شهرها و  روستاها ، جاده ها و ...  غیر قابل انکار است. 

سردار جان نثاری با اشاره به جمله ای که «هر چه در آموزش عرق بیشتری ریخته شود در میدان نبرد خون کمتری ریخته خواهد شد»، افزود: هر چقدر بتوانیم خود را با آموزش، آماده تر کنیم در میدان های سخت و نرم تلفات و خسارات کمتری می بینیم. 

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: بر مبنای روایتی از امام سجاد (ع) با این مضمون که کاری که انسان بدون اطلاع و آگاهی (به تعبیر من آموزش) انجام  دهد، ضررش بیش از فایده اش است، من نیز معتقدم که تحقق اهداف سازمانی و رسیدن به  تعالی و پیشرفت هم بدون توجه به امر آموزش و تربیت ممکن نیست.

سردار جان نثاری با اشاره به اهمیت آموزش تاکید کرد: نیروی انتظامی با این حجم از گستردگی و تنوع ماموریتی می تواند با تکیه بر "آموزش"، "مهارت محوری" و "تخصص گرایی" به ارتقاء توان عملیاتی نیروها دست یابد و قطعا ارتقاء توان رزمی و عملیاتی  فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و سربازان ناجا در نهایت به «رضایت عمومی و مردمی» منتج می شود.

معاون تربیت و آموزش ناجا  یادآور شد: با آموزش و استمرار آن، "تمرین محوری" و ...  می توانیم "پلیس  حرفه ای" باشیم و چنین پلیسی  ضمن "اخلاق مداری" با تکیه بر دانش، مهارت و تخصص می تواند  در جامعه به گونه ای عمل کندکه مدال افتخار رضایت مقام معظم رهبری را به عنوان مجاهدان فی سبیل الله بر سینه بزند و از طرفی اعتماد مردمی که بالاترین سرمایه اجتماعی است را به دست  آورد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان از  تمرکز بر راهبردهای جدید در معاونت آموزش و تربیت ناجا خبر داد و گفت : برای تمام سطوح در معاونت ها، پلیس های ستادی، تخصصی و استانی سرفصل های آموزشی تعریف و تدوین کرده ایم و برنامه های عملیاتی سال آموزشی را به  جامعه هدف اشاره شده ابلاغ کرده ایم.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم اگر بر آموزش صحیح  تمرکز کنیم نه تنها کیفیت ماموریت ها ارتقاء می یابد  بلکه  خسارات و تلفات کمتری به سازمان تحمیل می کنیم؛ در واقع توجه به آموزش نیروها مصداق بارز صیانت از آنان است.

معاون تربیت و آموزش ناجا در بخش دیگری از سخنان درباره بهره وری از فناوری های نوین در آموزش نیروها عنوان کرد: امروز این توفیق و افتخار را دارم که اعلام کنم  به عنوان یکی از معاونت های پیشرو در استفاده از فناوری های به روز و نوین مطرح باشیم.

سردار جان نثاری با اشاره به شعار و رویکرد نیروی انتظامی در هوشمند سازی پلیس مطرح کرد: در مسیر هوشمند سازی، پیشرو و پیشگام هستیم و اتفاقا با بهره گیری از سامانه های نوین به ویژه در شرایطی که با شیوع ویروس کرونا با محدودیت هایی در برگزاری دوره های آموزشی مواجه شدیم،برنامه های خود را  عملیاتی می کنیم.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha