مشارکت مردم در اهدای خون عبور از پاییز سخت را آسان می‌کند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان، همزمانی شیوع ویروس کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی در فصل پاییز را زمینه‌ساز شرایط متفاوت برای حضور داوطلبان اهدای خون دانست و از مردم خواست با اهدای خون، ذخایر خونی در این استان را افزایش دهند.

دکتر ایمان زارعی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: روزانه به طور میانگین به ۲۳۰ واحد خون درهرمزگان نیاز داریم تا در ماه‌های آینده برای تامین خون مورد نیاز بیماران مشکلی نداشته باشیم.

وی از مردم خواست مشارکت بیشتری در طرح نذر اهدای خون و الویت قراردادن این امر در برنامه روزانه خود داشته باشند و نذر خون را تا پایان ماه صفر انجام دهند.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان ابرازداشت: با مشارکت بیشتر مردم به تبع  ذخایر خونی استان افزایش یافته و دغدغه تامین خون بیماران نیز کمتر خواهدشد.

زارعی  یادآورشد: پروتکل‌های بهداشتی با جدیت در تمامی مراکز انتقال خون استان هرمزگان اجرایی می‌شود و به منظور رفاه حال شهروندان، نیز سامانه nobatdehi.ibto.ir    جهت دریافت نوبت دهی اینترنتی برای داوطلبان اهدا کننده خون فعال است.

وی تاکید کرد: کرونا یک بیماری تنفسی است و امکان سرایت از طریق اهدا یا تزریق خون را ندارد و از تمامی شهروندان با داشتن شرایط سنی ۱۸تا ۶۰سال تمام وهمه گروه‌های خونی دعوت می‌شود با مراجعه به مراکز انتقال خون در بندرعباس، بندرلنگه، قشم ومیناب نسبت به اهدای خون مشارکت کنند و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت انتقال خون  به آدرس hormozgan.ibto.ir  مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha