۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۵۵
کد خبرنگار: 1010
کد خبر: 84025029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همه باید تمهیدات زندگی با کرونا را یاد بگیرند

کاشان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: تعطیل کردن کارها به علت وجود بیماری کووید- ۱۹ امکان‌پذیر نیست و همه ما باید تمهیدات زندگی کردن با بیماری کرونا را یاد بگیریم.

عباس رضایی شامگاه روز چهارشنبه در نشست شورای اداری کاشان بیان کرد: اگر کارها را به علت وجود کرونا تعطیل کنیم، از بین خواهیم رفت؛ به عنوان کارشناس و یک پزشک نه استاندار، اعلام می‌کنم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار خوب و مدبرانه توانستند اپیدمی کووید- ۱۹ را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: کارتل‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان در حال حاضر روی تولید واکسن سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کنند اما با توجه به اطلاعاتی که در اختیار دارم، فکر نکنم واکسن کرونا به زودی کشف و تولید شود.

استاندار اصفهان افزود: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روی ۲ قلم دارو برای تولید واکسن سرمایه‌گذاری کرده و طبیعی است اگر هم واکسنی تولید شود، فوری در اختیار جمهوری اسلامی  قرار نمی‌دهند.

وی اظهار داشت: آمار مرگ و میر کرونا در شهرستان کاشان در قیاس با سایر مناطق کشور به لطف خدا بسیار کم است و امیدواریم ایمنی جمعی اتفاق افتاده باشد، که اگر چنین باشد، بسیار جای خوشحالی است اما از مردم و مسئولان انتظار می‌رود، بیماری کرونا و تمهیدات زندگی کردن با آن را جدی بگیرند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اوج فشارها و تهدیدها بر روی نظام است، یادآور شد: هم اکنون دولت در سخت‌ترین شرایط قرار دارد و سختی‌هایی که این دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، هیچ دولتی نداشته است.

وی گفت: فشارهای  استکبار جهانی بیشتر شده است و بنابر این باید با تلاش، هم‌دلی، هم‌نوایی و هم‌زبانی بیشتر و با الهام از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فضل الهی از پس مشکلات برآییم.

رضایی اضافه کرد: شرایط کشور بسیار سخت است و افتخار می‌کنیم که به پیروی از رهبر معظم انقلاب با عزت و اقتدار جلوی استکبار جهانی ایستاده‌ایم زیرا این اقتدار، هزینه دارد.

وی ادامه داد: مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند اما حق نداریم انباشتی از مشکلات سالیان گذشته را در آخرین روزهای خدمت و شرایط سخت دولت به آنها بیفزاییم؛ این به لحاظ عقلی، شرعی، قانونی، وجدانی و خدایی قابل قبول نیست.

استاندار اصفهان تاکید کرد: ابلاغ بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها برای برطرف کرن مشکلات مردم است، نه اینکه با بهره‌گیری از آنها به ارباب رجوع گیر داده شود.

وی در ادامه کمبود آب را مشکل بزرگ استان اصفهان دانست و تصریح کرد: هم اکنون آب برخی روستاهای این استان از جمله در منطقه بوئین با تانکرهای سیار تامین می‌شود.

رضایی همچنین مدیران و مسئولان را به ساده‌زیستی توصیه کرد و اظهار داشت: ساده‌زیستی، تکریم و احترام گذاشتن به ارباب رجوع، وظیفه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

واحدهای صنعتی کاشان با مشکل کمبود مواد اولیه رو به رو هستند

فرماندار ویژه کاشان نیز گفت: واحدهای تولید صنعتی این شهرستان در حال حاضر با مشکل کمبود نقدینگی و تهیه مواد اولیه روبه‌رو هستند.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: آزادسازی خریدهای گذشته در گمرکات جنوب کشور که بیش از ۶ ماه معطل مانده و حفظ بازار فروش از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کاشان است.

وی  از کاشان به عنوان شهرستان کارگری یاد کرد و اظهار داشت: ۷۰ درصد زندگی مردم این منطقه به گردش چرخ صنایع وابسته است.

فرماندار ویژه کاشان همچنین تامین خسارت‌های وارده ناشی از بیماری کرونا را خواستار شد و اضافه کرد: اگرچه اعتبارهایی تخصیص یافته اما این بودجه کافی نیست.

وی در ادامه به افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۷۸ طرح به ارزش سه هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در هفته بزرگداشت دولت اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال در مجموع از منابع استانی و ملی، از منابع داخلی دستگاه‌ها ۳۶۰ میلیارد ریال و از سوی بخش خصوصی ۷۵۰ میلیارد ریال برای آنها اختصاص یافته است.

مرتضایی با اشاره به اشتغال‌زایی ۲۶۷ نفری این طرح‌ها در شهرستان کاشان، یادآور شد: شمار طرح‌ها به نسبت سال گذشته نزدیک ۷۴ درصد و از نظر اعتباری نیز ۲۴ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، این طرح‌ها شامل ۲۶ مورد عمران و بهسازی شهری، ۸۳ مورد عمران و بهسازی روستایی، ۵۷ مورد امور برق و انرژی، ۳۹ توسعه زیرساخت مخابراتی، ۱۵ مورد آب و فاضلاب (شهری و روستایی) و بقیه در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی، صنایع دستی و گردشگری و توسعه کشاورزی بوده است.

فرماندار کاشان با اشاره به سه برابر شدن طرح‌های بهسازی و عمران روستایی نسبت به سال گذشته بیان کرد: افزون بر عمران و بهسازی روستایی، طرح‌های پایش تصویری در راستای افزایش امنیت در روستاها از جمله جلوگیری از سرقت احشام و تاسیسات، اجرای طرح‌های ورزشی، ساخت بوستان و فضای سبز با هدف بهره‌برداری اهالی روستاها، هدایت گردشگران و جلوگیری از تخریب و خسارت به باغ‌ها و مزرعه‌های شخصی نیز اجرا شد.

وی همچنین گازرسانی به شهرک صنعتی قمصر را یادآور شد و افزود: گازرسانی به ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی مصوب شورای اقتصاد در مجموع به طول ۷۳ کیلومتر با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال از دیگر طرح‌ها است که موجب صرفه‌جویی سالانه سه میلیون لیتر سوخت مایع می‌شود و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی را به همراه خواهد داشت.

مرتضایی پیگیری احداث ساختمان رادیو، حمایت از بخش آموزش و دانشگاه و استقرار شعبه مستقل دانشگاه فرهنگیان، منطقه ویژه اقتصادی و تفویض اختیار مدیران‌کل استان به برخی از اداره‌های شهرستان را از جمله اقدام‌هایی برشمرد که با کمک نماینده مردم در مجلس و امام‌جمعه کاشان پیگیری شده است.

 منطقه ویژه اقتصادی فرصت استثنایی برای کاشان است

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز منطقه ویژه اقتصادی را یک ضرورت فوق‌العاده دانست و گفت: همه باید باهم متحد شویم و این طرح را راه‌اندازی کنیم.

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: آینده کاشان و اشتغال جوانان شهرستان وابسته به منطقه ویژه اقتصادی است و  این یک فرصت استثنایی برای شهرستان است، اگرچه برخی همسایه‌ها دوست نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به طرح نیمه تمام ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و مصلی بقیه الله الاعظم (عج) کاشان، بیان کرد: با وجود نبود اعتبار باید با ساز و کارهای خودمان به بلاتکلیفی آنها سامانه دهیم.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس همچنین وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌های کاشان را خوب ندانست و تصریح کرد: بیشتر رودخانه‌ها به دیواره‌سازی نیاز دارند.

وی همچنین احداث ساختمان رادیو کاشان را خواستار شد و اضافه کرد: تمام تجهیزات آن مردمی و با کمک خیرین تهیه شده است.

ساداتی‌نژاد ساماندهی تپه‌های سیلک، تفویض اختیار بانک‌ها و جانمایی سایت پسماند جدید را از دیگر خواسته‌های مردم منطقه برشمرد و گفت: شایسته نیست که برخی اداره‌های شهرستان کاشان فاقد ساختمان باشند و در محل استیجاری به مردم خدمات ارایه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و امام‌جمعه کاشان نیز در این نشست شورای اداری را نماد حیات اجتماعی دانست و اظهار داشت: حیات اجتماعی با رویکرد واحد، هم‌دلی، هم‌سویی، هم‌نوایی و هم‌نوازی در تعقیب یک هدف حاصل می‌شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی با تاکید بر اینکه شورای اداری در شهرستان‌ها و مرکز استان‌ها نباید تشریفاتی و نمایشی باشد، افزود: نشست شورای اداری نباید در حد ادای تکلیف اجتماعی در نظر گرفته شود.

وی شورای اداری را محل و مرکزی برای نمایش هم‌دلی دانست و بیان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید برنامه‌های دست‌کم یک‌ساله خود را برای اجرا به شورای اداری ارایه کنند.

به گزارش ایرنا، استاندار اصفهان در سفری یک روزه به کاشان ضمن دیدار با امام‌جمعه کاشان و چند نفر از جانبازان، از ندامتگاه در حال ساخت و مرکز خیریه بقیه‌الله اعظم (عج) بازدید کرد و در آیین کلنگ‌زنی طرح توسعه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان حضور یافت.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha